شما اینجا هستید

اخبار » آلبوم تلفیقی شروه خوانی با موسیقی در بوشهر رونمایی شد

آلبوم تلفیقی شروه خوانی با موسیقی در بوشهر رونمایی شد

آلبوم تلفیقی شروه خوانی با موسیقی با نام “وصل و هجران” اثر حیدر احمدی روز سه‌شنبه در حضور شماری از هنرمندان و اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر رونمایی شد.

به گزارش خبر بندر به نقل از خبرنگار ایرنا، مسول انجمن موسیقی استان بوشهر در این آیین با اشاره به اینکه این استان پایگاه موسیقی آوایی در سطح کشور است، گفت: شروه، شوخی پذیر نیست و رسیدن به بافت تحریر آن کار بسیار دشواری است که حیدر احمدی توانسته است با هنر خود اثر فاخری را خلق کند.

حماسه حق پرست افزود: احمدی معتقد است شروه مصیبت خوانی نیست و تمام تلاش خود را انجام داده است تا شروه را از مصیبت جدا کرده و با دوبیتی های متفاوت روایت دیگری از این آوا را به معرض نمایش بگذارد.

خالق اثر “وصل و هجران” نیز گفت: شروه مومنانه‌ترین و با اصالت ترین آواز جنوب است که استان بوشهر در این زمینه حرف‎های زیادی برای گفتن دارد.

حیدر احمدی افزود: این آلبوم نیز با هدف معرفی شروه به نسل جدید است و به بواسطه اینکه این هنر به سمت مراسم‌ ختم و مصیبت کتمایل شده بود، همه تلاش خود را انجام دادم که این هنر و آواز جنوب به نحوه شایسته تری دیده شده و شأن آن حفظ شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوشهر در این آیین گفت: به عنوان خادم کوچکی از مردم شهر بوشهر همیشه طرفدار موسیقی سنتی شهرم بودم چراکه در این عرصه هنرمندان و استادان بسیار بنامی در این شهر وجود دارند.

خدیجه گرشاسبی با بیان اینکه هنر سالم موسیقی بوشهر باید در سطح بین المللی طنین انداز شود، ادامه داد: یکی از رویکردهای حوزه فرهنگی شورا این است که ماهی یکبار نشست صمیمی را با حضور هنرمندان داشته باشد و پای درد و دل آنها بنشیند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر