شما اینجا هستید

اخبار » دوره طلایی مدیریت حمید زارعی در ارشاد دشتی

خبر بندر: شبانه ادبی فایز دشتی با موضوع تقدیر وبررسی کارنامه حمید زارعی در خورموج برگزارشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر بندر؛ مسوول نشست شبانه ادبی فایز دشتی در نشست این انجمن که به میزبانی حسین بهرامی در خورموج برگزار شد با اشاره به اهداف این نشست گفت: یک دوره طلایی فرهنگ وهنر با مدیریت حمید زارعی در راس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی رقم خورد.
فریبا آذری افزود: این نشست به میزبانی حسین بهرامی از خیرین فرهنگی با هدف تقدیر از تلاش ها و بررسی کارنامه مدیریتی زارعی برگزار می شود.
مدیرعامل انجمن فرهنگ وهنر مهر ماندستان پارس نیز بیان داشت: زارعی نزدیک به ٣دهه است که در بطن برنامه های فرهنگی قرار دارد و از زمان رشدش در کارهای فرهنگی بوده و خوش نامی او نتیجه استمرار او در کارهای فرهنگی است.
غلامرضا قربانی مقدم با اشاره به عملکرد زارعی در حوزه کتاب ادامه داد: از آن جا که زارعی خودش در امر تالیف و پژوهش بود به ارزش فرهنگی کتاب و کتاب خوانی واقف بود و کارنامه پر و پیمانی از خودش بجا گذاشت.
وی اضافه کرد: زارعی دستگاه عریض و طویل و منابع انسانی و مالی فراوانی نداشت اما خیلی از کارها را تنها و با همت و اراده بالایش انجام می داد.
قربانی مقدم تصریح کرد: نقطه درخشان و اوج کار زارعی در حوزه کتاب، چاپ کتاب فرهنگ واژگان گویش دشتی استاد هاشمی زاده است که هر چند بارها گفته شده اما ذکر و تکرارش همیشه حلاوت بخش است.
وی افزود: تشکیل بیش از ٩٠٠ باشگاه کتاب خوانی و توزیع بیش از صد هزار جلد کتاب در مدارس و اماکن مختلف و کتاب را سر سفره فرهنگی مردم بردن از یک مدیر متعالی با یک همت عالی ممکن است.
نویسنده و محقق خورموجی نیز گفت: تاثیراتی که زارعی در حوزه فرهنگ گذاشته بسیار بالاتر از معیارهای مدیریتی دشتی بوده وهست.
هادی اخلاقی با اشاره به عملکرد زارعی در حوزه اطلاع رسانی اضافه کرد: وجه اطلاع رسانی و خبر رسانی زارعی در ده سال مدیریت فرهنگسرا و ٧سال مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی قابل ارزش است و زارعی هیچ گاه از اطلاع رسانی غافل نبود و ماندگاری خیلی از برنامه ها بابت توجه او به این موضوع است که تکمیل کننده کارهایش بوده است.
بخشدار سابق شنبه و طسوج در دولت روحانی یادآورشد: زارعی نقش خبرنگار مدیر را ایفا می کرد و هر رویداد فرهنگی اولین بار به قلم زارعی به گوش جامعه می رسید.
وی ادامه داد: در کنار زارعی جمعی به نام همکار و مسوولین انجمن ها هم بودند که نباید از نقش تاثیرگذار آنها غافل شد و با درایتش یک جمع را همراه و هم دل کرده بود و تحسین گر آنها هم باید باشیم.
اخلاقی خاطرنشان کرد: اثری ماناست که گستره ی بیشتری در بر بگیرد و زارعی زبان بچه ها را خوب یاد گرفت و با نسلی هم کلام و هم کلاس شد که می توانند آینده ساز دشتی باشند.
احمد طیبیان مجرد نیز اظهار داشت: زارعی مدیری توانمند بود و سبک مدیریتش تعاملی بود و کارهای او در حوزه های مختلف قابل تقدیر و ماندگار است.
رئیس سابق اداره آموزش و پرورش دشتی افزود: در سال هایی که کنار زارعی بودم فعالیت های خیلی خوبی شکل گرفت و ایجاد باشگاه‌های کتاب خوانی موجب تحرک بی نظیری در سطح مدارس شد.
وی ادامه داد: زارعی چون عاشق فرهنگ و هنر بود با عشق فعالیت می کرد و با این که مدام برایش چالش ایجاد می کردند اما انگیزه اش کم نمی شد و حتی بیشتر هم می شد.
طیبیان مجرد خاطر نشان کرد: امروز نگرانی اهالی فرهنگ و هنر این است که کارهایی که زارعی کرده عقیم بماند و متوقف شود.
حمید زارعی نیز با قدردانی از برگزار کنندگان این محفل گفت: مدیون اظهار لطف دوستان عزیزم، جامعه فرهنگی و هنری و استادان گرامی هستم که حقیر را مورد تفقد قرار داده اند.
رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی اضافه کرد: در کنار اهالی فرهنگ و هنر کسانی به عنوان حامیان مالی بودند که نقش مهمی در اجرا و برگزاری برنامه های ما داشتند و یکی از این خیرین و حامیان فرهنگی آقای حسین بهرامی خیّر نیک اندیش خورموجی است که سپاس گزار حمایت های ایشان هستم.
وی یادآور شد: حمید زارعی نماینده یک جریان فکری بود و خدا را شاکرم که با سربلندی این مأموریت را به سرانجام رساندم.
زارعی اضافه کرد: یکی از کارهای آنجام شده نهاد سازی فرهنگی بوده که بدون من نیز روند فعالیت های فرهنگی مستمر باشد و امروز حمید زارعی در صدها هنرمندان کودک و نوجوان منتشر شده است.
خوانش قصیده بلندی توسط استاد سید اسماعیل بهزادی در قدردانی از حمید زارعی، سخنان کمال زارع زاده، حیدر بحرینی، سید غلامحسین بهرسی، اصغر منصوری نسب، سید امرالله موسوی، غلامرضا دشتی منش، عبدالله زارعی، سیده نگار بهرسی درباره کارنامه و ویژگی‌های مدیریتی حمید زارعی و شعر خوانی حسین بازپیچ، عباس احمدی، مرضیه آرامش، معصومه قائدی و سنتور نوازی سیده پوریا موسوی و ضیافت شام از دیگر برنامه های این آیین نکوداشت بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر