شما اینجا هستید

اخبار » رونمایی از کتاب شعر سپیدهایی برای آینده در خورموج

خبر بندر:آیین رونمایی از کتاب شعر سپیدهایی برای آینده به کوشش بانو فرخ رزمی در فرهنگسرای خورموج برگزار شد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر بندر،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در آیین رونمایی از کتاب شعر سپیدهایی برای آینده که شب گذشته در شهید شهریاری خورموج برگزار شد گفت: کتابت و نوشتن باعث شد تمدن پربارتر و راه علم آسان تر گردد.
محمد نجفی اصل افزود: کتابت بطن یک مسیر علمی است و ارزش نوشتن و پژوهش مشخص می کند فرد در چه درجه علمی قرار دارد.
وی ادامه داد: تلاش های خانم رزمی در گردآوری این اثر قابل ارج و تقدیر است و تألیفات ایشان باعث ماندگاری وی در تاریخ خواهد شد.
اصغر منصوری نسب نیز اظهار داشت: کتاب سپیدهایی برای آینده حاوی اشعار شاعرانی است که یک دست نیستند و شعر بر عکس فیزیک و هندسه که تاریخ را یک دست می کند به تاریخ پهنا می دهد و زبان را چند آوایی می کند.
محقق و منتقد خورموجی اضافه کرد: شعر جنگ واژگان است و وقتی واژگان جدید می آیند لطافت شعر بیشتر می شود و ژرفای فرهنگ را همیشه زنده نگه می دارد.
وی تصریح کرد: مجموعه شعری که خانم رزمی گردآوری کرده دارای فراز و فرود است، تکرار و ابداع هست و به رتبه شاعران بستگی دارد.
منصوری نسب با اشاره به نقش محمدخان گفت: محمدخان دشتی حاکمی حکیم است که وقتی عهده دار منصب می شود یک رسانه قوی نیاز داشت و بزرگترین رسانه او شعر بود.
وی خاطر نشان کرد: شعر مهم ترین رسانه در تاریخ ما بوده است و شاعران متقدم ترین کسانی بودند که تاریخ ما را به حرکت درآورده اند.
منصوری نسب افزود: خانم رزمی یک عقبه فرهنگی خوبی دارد و یکی از کسانی که خدمات فرهنگی بسیار بزرگی به دشتی کرده برادرش حاج احمد رزمی است که سالیانی که رئیس آموزش و پرورش دشتی بود منشا برکات فراوانی بود و دانشسرا و تربیت معلم گوشه کوچکی از خدمات او می باشد.
غلامرضا قربانی مقدم نیز بیان داشت: فعالیت های ادبی خانم رزمی دست مریزاد دارد و این اثر که اشعار شاعران گوناگون را در بر می گیرد جای قدردانی دارد.
نویسنده ومحقق خورموجی اضافه کرد: اغلب شاعران این مجموعه کسانی هستند که توانایی کمتری برای چاپ و نشر آثارشان دارند هرچند برخی نام آوران نیز آثارشان در این کتاب وجود دارد.
وی یادآور شد: اگر گردآورنده در انتخاب شاعران و آثارشان دقت و وسواس بیشتری به خرج می داد و به کیفیت توجه بیشتری نشان می داد قطعا تراز کتاب بالاتر بود.
حمید زارعی نیز گفت: بانو فرخ رزمی یک مادر، همسر و هنرمند نمونه است و برای خودم همیشه الگو بوده است.
این شاعر نویسنده ادامه داد: خانم رزمی از جمله فرهیختگانی است که با جان مایه عشق می نویسد، می سراید و در حوزه فرهنگ فعالیت می کند.
بانو فرخ رزمی نیز اظهار داشت: کتاب سپیدهایی برای آینده شامل اشعار ۴۴شاعر هم استانی و اعضای انجمن ادبی محمدخان دشتی در قالب های گوناگون شعری است.
گردآورنده کتاب سپیدهایی برای آینده افزود: سپیدهایی برای آینده ادای دین من به شاعرانی است که گمنام مانده اند و در آینده از خود نامی جاودان به یادگار خواهند گذاشت.
شعر خوانی احمد منصوری، عباس دلجو، عباس احمدی، محمد ابراهیمی، حمید ظریف خواه، فرشته گزدرازی، عاطفه رزمی و فاطمه اسماعیلی از دیگر برنامه های این آیین بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر