شما اینجا هستید

اخبار » فوتبال بوشهر در مسیر سقوط

فوتبال بوشهر در مسیر سقوط
صدای بندر: امیر جنابی: استان بوشهر به عنوان یکی از استان های پیشرو در فوتبال ایرانی یکی از مهمترین مراکز فوتبال در طول تاریخ ورزش ایران بوده است. نگاهی به تاریخ تاسیس دو باشگاه ایرانجوان و شاهین بوشهر و ۱۷ شهریور گناوه و… گواهی بر این مدعاست. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تحول در شیوه تیمداری و با گذشت زمان و ایجاد شرایط سخت اقتصادی فوتبال بوشهر با فراز و نشیب های بسیاری روبرو شد. بالا رفتن هزینه های تیمداری و عدم توان بخش خصوصی و عدم توجه مراکز صنعتی و انرژی و نفت به ورزش چه در مقوله ورزش همگانی و چه ورزش قهرمانی باعث رکود در حوزه های مختلف ورزش استان بوشهر، بخصوص ورزش پرطرفدار فوتبال شد. حضور موقت شاهین بوشهر و ایرانجون در لیگ برتر و لیگ آزادگان در اواخر دهه هشتاد آخرین تلاش مربیان و مدیران دلسوز محلی و طرفداران این دو تیم برای ماندن در سطح اول فوتبال ایران بود. حضور مقطعی تیم های فوتبال پرسپولیس گناوه، امید گناوه، ایرانجوان خورموج، پرسپولیس برازجان ، کارگر بنه گز در دهه ۹۰ در لیگ های مختلف فوتبال ایران نیز خیلی زود منجر به شکست شد چون در نبود کمک های دولتی و نبود اعتبار کافی تیم داری عملا غیر ممکن شد. و براین همین اساس خیلی از دلسوزان فوتبال در سراسر استان بوشهر عطای فوتبال را به لقایش ببخشند و دنبال کار خودشان بروند!
این روزها اما فوتبال بوشهر روزگاری را می گذراند که کمتر در مسیر پر فراز و نشیبش به چشم دیده است. فروش امتیاز تیم های فوتبال استاندردآورترین رویه ای است که بسیاری از علاقمندان فوتبال را آزرده خاطر کرده است. . بعد از فروش امتیاز تیم های پرسپولیس و امید گناوه ، کارگر بنه گز ، ایرانجوان خورموج به تیم های سایر استان ها حالا بنظر می رسد در حال تجربه روزهای سیاه فوتبال بوشهر در روزهای گرم تابستان سال ۱۴۰۱ هستیم .
بعد از بلاتکلیفی تیم بحران زده ایرانجوان بوشهر که به لیگ دسته سوم سقوط کرده است. مسولین شورای شهر و شهرداری بوشهر یکی از قدیمی ترین تیم های فوتبال ایران یعنی شاهین را به مزایده گذاشته اند تا از شر این تیم پر طرفدار و مردمی نیز خلاص شوند!
آخرین خبر تلخ فوتبالی نیز اینکه تیم پر انگیزه شاهین عامری که با تلاش جوانان فوتبال دوست و مردم روستای عامری به لیگ دسته یک فوتبال ایران صعود کرده واستاندار و معاونینش و نمایندگان و مدیران استان در جلسه ای با آنها عکس یادگاری گرفتند و قول کمک داده بودند نیز امتیازش واگذار شد . تا ضمن ثبت صفحه سیاه دیگری در فوتبال استان بوشهر مسیری سقوط فوتبال بوشهر هموار تر شود.
به اینها می توانید اضافه کنید سقوط چند تیم فوتبال پایه استان به رده های پایینتر در لیگ های مختلف کشوری و سقوط و تعطیلی تیم های فوتبال بانوان را که با اندک بودجه ای اداره می شدند!
در این بین سکوت مرگبار مسولین ارشد استانی و مدیران ورزشی استان و مسولین هیئت فوتبال استان در قبال اتفاقات فوتبال استان، نمکی است که بر این زخم عمیق پاشیده می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر