شما اینجا هستید

گزارش » شور و دلدادگی حسینی با برپایی موکب «عشاق العباس(ع)» در دیلم
گروه : گزارش

در حاشیه برپایی موکب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دیلم در گفت‌وگو با خبرنگار صدای بندر با تأکید بر اینکه برپایی موکب در این دانشگاه خودجوش است، گفت: امسال مانند سال گذشته افتخار خدمتگزاری عاشقان سیدالشهدا علسه‌السلام نصیب این دانشگاه شد.

وی، فعالیت فرهنگی، موکب‌داری و خدمتگزاری به زائران و عزاداران حسینی را بسیار ارزشمند دانست و عنوان کرد: در شرایطی که این روز‌ها خیل عظیمی از عاشقان سالار شهیدان پای پیاده مسیر عاشقی را طی می‌کنند، عده‌ای که استطاعت انجام این نعمت الهی یا فرصت عزیمت را ندارند با برپایی موکب‌ها ارادت خود را به امام حسین علیه‌السلام نشان می‌دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دیلم یادآور شد: اجر آنان(موکب‌داری و خدمتگزاری) نه تنها کمتر از زائران نخواهد بود، بلکه قطعاً پاداش زیارت را دریافت خواهند کرد.

ترک‌زاده با بیان اینکه برپایی موکب عشاق العباس (ع) در راستای اجرایی شدن طرح ماندگار فرهنگی صورت گرفته است، ادامه داد: عقیده پاک و خالصانه دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دیلم با همکاری بسیج دانشجویی و کمک خیّرین در برپایی این موکب اثرگذار بوده است.

وی یادآور شد: این موکب از ۳ شهریور ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۴ مهر برپا و مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی موکب عشاق‌العباس (ع)، قرائت ادعیه در حسینیه جنب موکب، اجرای تعزیه، مداحی و عزاداری، پخش کلیپ، اسکان و پذیرایی و … است.

گزارش: غلامحسین آقاجری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر