شما اینجا هستید

اخبار » کاهش ۳۰ درصدی مصرف مرغ در بوشهر

کاهش ۳۰ درصدی مصرف مرغ در بوشهر

خبر بندر : در طول سه ماه گذشته به دنبال کاهش قدرت خرید مردم، ۳۰ درصد مصرف مرغ در استان بوشهر نیز کاهش یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر بندر سید عبدالحسین موسوی در گفتگو با ایسنا گفت: به دنبال حذف ارز ترجیحی از برخی کالاها نظیر نهاده‌های دامی یک شوک قیمتی به صنعت مرغداری وارد شد، همچنین همزمانی این اتفاق با فصل تابستان که به‌طور معمول با کاهش جوجه ریزی در استان بوشهر همراه است، تولید مرغ در این استان ۳۵ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: در طول سه ماه گذشته به دنبال کاهش قدرت خرید مردم، ۳۰ درصد مصرف مرغ در استان بوشهر نیز کاهش یافت.

وی یادآور شد: قیمت مصوب مرغ گرم از خرداد ابلاغ شده بود، اما برخی فروشندگان در تعطیلات اربعین و روزهای گذشته تخطی کردند و قیمت مرغ را تا هرکیلوگرم ۶۵ هزارتومان هم به فروش رسانند که آن‌ها به سازمان تعزیرات معرفی شدند.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: قیمت‌ افزایشی مرغ حباب است، پس دهه ماه صفر می‌شکند و بازار به تعادل می‌رسد.
بابیان اینکه انتظار داریم با توزیع مرغ منجمد در بازار قیمت کاهش یابد و کسری جبران شود، افزود: از روز یکشنبه ۲۷ شهریور فروشندگان مرغ را ملزم به رعایت قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان کردیم.

موسوی بیان کرد: به‌دنبال تنظیم بازار هفته گذشته ۱۰۰ تن مرغ منجمد به قیمت هرکیلوگرم ۴۸ هزار تومان با اولویت شهرستان‌های جنوبی استان توزیع شد و از دیروز نیز توزیع ۲۲۰ تن مرغ منجمد در سراسر استان آغاز شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: ذخایر مرغ منجمد در استان بوشهر به اندازه کافی وجود دارد و حتی اگر تا سه ماه هیچ مرغ گرمی تولید نشود، مرغ منجمد در استان برای توزیع موجود است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر