شما اینجا هستید

اخبار » تویوتای زره پوش شش چرخ مجهز به سامانه شکار پهپاد

خبربندر: تویوتا جدیدترین نسخه خودرو لندکروزر (جی۳۰۰) را در سال ۲۰۲۱ روانه بازار کرد، اما این شرکت همچنان تولید سری ۷۰ (جی۷۰) که در سال ۱۹۸۴ معرفی شده است را نیز ادامه می دهد. حتی به واسطه پیشی گرفتن تقاضا از عرضه، سفارشات متوقف شده اند.
کانال عصر ایران در تلگرام

به رغم سن بالا، این خودرو همه جا رو هیچ نشانه ای از کندی را نشان نمی دهد زیرا بروزرسانی های لازم برای پاسخ به مقررات ایمنی سختگیرانه انجام شده اند. در همین حال، شرکتی که در زمینه معرفی خودروهای زرهی تخصص دارد، یکی از محصولات منحصر به فرد خود را بر اساس لندکروزر سری ۷۰ ارائه کرده است.
خودرو مکس ۳ شش چرخ (MAX 3 Six-Wheeler) توسط شرکت اس‌وی‌آی انجینیرینگ (SVI Engineering) بر اساس شاسی جی۷۹ تویوتا شکل گرفته است. همان گونه که از نام آن مشخص است، این خودرو زره پوش دارای یک محور سوم و همچنین یک محور دوم اصلاح شده برای هم تراز شدن چرخ ها با چرخ های جلو به منظور رفع یک ناهنجاری در شاسی جی۷۹ است.

افزون بر این، برای افزایش قدرت توقف منطبق با وزن افزایش یافته خودرو پس از افزودن مجموعه چرخ های اضافی، دو محور عقبی دارای ترمزهای دیسکی هستند.

خودرو مکس ۳ شش چرخ دارای بدنه کاملا باز طراحی شده از جنس صفحات فولادی زرهی است که می تواند در برابر حملات تفنگ های تهاجمی و نارنجک های ضد نفر مقاومت کند. به صورت استاندارد، این خودرو سطح محافظتی EN1063 BR6 را ارائه می کند، اما می توان به صورت اختیاری آن را به BR7 ارتقا داد. همچنین، اس‌وی‌آی انجینیرینگ یک آنتی رول بار عقب جدید را اضافه کرده و تغییراتی را در سامانه تعلیق خودرو ایجاد کرده است.

نیروی مورد نیاز مکس ۳ از یک پیشرانه توربودیزل هشت سیلندر خورجینی ۴٫۵ لیتری تامین می شود که می تواند به خوبی از بیشینه وزن ۵۵۰۰ کیلوگرمی خودرو پشتیبانی کند. بخشی از این وزن به یک سامانه رهگیر پهپاد متشکل از یک رادار که موقعیت پهپاد متخاصم را تشخیص داده و آن را شناسایی می کند، اختصاص دارد. سپس، اطلاعات به یک سامانه مدیریت نبرد ارسال می شود که به یک نارنجک انداز اتوماتیک متصل است. زمانی که پهپاد سرنگون شد، امکان بازیابی آن با استفاده از یک موتورسیکلت آفرود که در پشت وانت قرار دارد، امکان‌پذیر است.

در شرایطی که نمونه اولیه ارائه شده از سوی اس‌وی‌آی انجینیرینگ بر اساس بدنه دو کابین شکل گرفته است، اما به گفته شرکت مدل وانت تک کابین و همچنین یک نسخه شاسی بلند از آن که به نام Troop Carrier/WorkMate شناخته می شود نیز در دسترس خواهند بود. / عصر ایران

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر