شما اینجا هستید

اخبار » امام جمعه دیلم
گروه : اخبار

امام جمعه دیلم استان بوشهر گفت: مسائل فرهنگی، اجتماعی شهرستان باید با نظر و تصمیم شورای فرهنگ عمومی که مجموعه‌ای متشکل از نهادها و نخبگان فرهنگی است، برنامه‌ریزی شود.

حجت الاسلام محمود اسدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شورای فرهنگ عمومی از جمله کارکردهای فعالیت ائمه جمعه است و نقش آن در تحقق اهداف انقلاب اسلامی بسیار مهم است.

وی اظهارداشت: در وضعیت کنونی و عصر حاضر که نوآوری های گوناگون در بخش های مختلف فرهنگی، هنری و علمی در حال وقوع است توجه به فرهنگ عمومی و اهمیت دادن به آن برای حفظ و ثبات باور و اندیشه های فرهنگی و ارزش‌ها باعث مصون ماندن جامعه در حال تحول و پیشرفت ایران اسلامی در برابر هجمه‌های فرهنگی و دسیسه‌های شیطانی دشمنان شده و  باعث بالا رفتن جایگاه تمدن ایرانی و فرهنگ انسان ساز اسلامی در جهان می‌شود.

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی نهادی است که بدون برخورداری از اعتبارات ویژه منشاء و باعث تحولات جدی در جامعه شده که اهمیت و جایگاه آن را از سایر بخش های فرهنگی متمایز کرده است.

اسدی افزود: بزرگداشت روز فرهنگ عمومی نشان دهنده جایگاه بلند و اهمیت  فرهنگ و نقش آن در تعالی فکر و اخلاق جامعه است که باعث اصلاح و رشد بخش های مختلف نظیر سنت‌ها، هنرها، نمادها و رفتارها و سایر رویدادهای فرهنگی می شود و جامعه را به سوی رشد و تعالی فرهنگی ممتاز به پیش می برد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دیلم با بیان اهمیت مصوبات جلسات این شورا برای اعضا و شهرستان افزود: برای اجرایی کردن مصوبات این شورا، تمامی مسئولان اجرایی عضو آن باید تلاش و همت کنند.

وی بیان داشت:  برای ما اجرای مصوبات از اهمیت بالایی برخوردار است و غفلت در این زمینه سبب عقب ماندن از قطار توسعه فرهنگی شهرستان خواهد بود.
امام جمعه دیلم فعالیت های فرهنگی صورت گرفته یک سال اخیر شهرستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت:  امیدواریم تا پایان سال با همدلی، هم اندیشی و همکاری مدیران دستگاه های فرهنگی و اجرایی و فعالان عرصه فرهنگی، مسائل فرهنگی شهرستان را بیش از پیش در دستور کار قرار دهیم.
شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر