شما اینجا هستید

اخبار » ریس منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم خبر داد:
گروه : اخبار

ریس منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم خبر داد:

درختکاری مشارکتی با روش های آبیاری نوین؛ پویشی برای احیای طبیعت در این شهرستان خواهد بود

پرویز غلامی ریس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیلم با بیان مطلب فوق گفت: این پویش مردمی که با مشارکت جمعی از جوانان طبیعت دوست شهر امام حسن، شرکت نفت فلات قاره منطقه بهرگان و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیلم از یکسال گذشته در اراضی ملی بخش امام حسن در حال اجرا است با هدف احیای طبیعت، ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، توسعه فضای سبز، تقویت پوشش گیاهی و توسعه جنگلکاری، جلوگیری از ایجاد رواناب و سیلاب، افزایش تنوع زیستی و همچنین مقابله با بیابانزایی شروع شده است.

وی افزود: یکی از رسالت های اصلی منابع طبیعی وآبخیزداری ، حفاظت از خاک و استفاده حداکثری از نزولات وآبهای جاری می باشد که طرح های درختکاری و تقویت پوشش گیاهی شهرستان با مشارکت دوستداران محیط زیست و تشکل های مردم نهاد یکی از اولویت های های این اداره خواهد بود.

ریس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دیلم تاکید کرد یکی از نتایج بارز و محرز اجرای این طرحها جلوگیری ازفرسایش خاک، جلوگیری از رسوب گذاری و افزایش نفوذپذیری آب درخاک می باشد که این عوامل موجب حفاظت ازبستر خاک می شود.

ایشان با اشاره به اجرای طرح پویش های نهال کاری و درخت کاری در سراسر کشور و شهرستان افزود: نکات منحصر به فرد این پویش مردمی، مشارکت جوانان این منطقه برای آبیاری با هزینه و امکانات شخصی و همچنین آبیاری درختان با روش نوین استفاده از لوله های پلی اتیلن و سنگریزه در کنار ریشه و عمق به منظور حفظ بیشتر رطوبت و قرارگیری آب نزدیک ریشه گیاهان برای رشد بیشتر گیاه و نیاز کمتر به آبیاری است و در این پویش همچنین برای مصون ماندن درختان از سرما و گرما در سال اول نیز از سرشاخه‌های درخت خرما به عنوان پوشش محافظ استفاده گردیده است.

غلامی در خاتمه بیان کرد: با توجه به آخرین بازدید نهال های کاشته شده در وضعیت بسیار مطلوبی از نظر رشد و شادابی بسر می برد و برنامه داریم تا امسال بر وسعت این جنگل‌کاری با گونه های بومی نیز بیفزاییم.

افزایش مشارکت مردمی در قالب اجرای طرح‌های مختلف درختکاری و همچنین فعال کردن جمعیت همیاران طبیعت در مناطق مختلف شهرستان یک راهکار اثرگذار در حوزه حفظ و حراست از منابع طبیعی است.

خبر: غلامحسین آقاجری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر