شما اینجا هستید

اخبار » موفقیت کارشناسان فضای سبز گناوه ای در پنجمین کنگره ملی و بین المللی گل و گیاهان زینتی شیراز

موفقیت کارشناسان فضای سبز گناوه ای در پنجمین کنگره ملی و بین المللی گل و گیاهان زینتی شیراز

خبر بندر: مقاله دو کارشناس فضای سبز شهرداری گناوه در در پنجمین کنگره ملی و بین المللی گل و گیاهان زینتی به عنوان پژوهش برتر انتخاب شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر بندر، مقاله معرفی گونه ی بومی، بالقوه زینتی و کم نهاد)به منظور استفاده در طراحی کاشت مناطق گرم و کم آب) نوشته محمد رضا احمد زاده و منوچهر عابدی از کارشناسان فضای سبز شهر داری گناوه به عنوان یکی از مقالات برتر پنجمین کنگره ملی و بین المللی گل و گیاهان زینتی شیراز انتخاب گردید.
منوچهر عابدی یکی از نویسندگان این مقاله در گفتگو با خبر بندر در این خصوص گفت: در این مقاله علمی با اشاره به وضعیت ناپایدار منابع آبی در جهان و مشکلات مدیریت شهری برای توسعه فضای سبز شهری، سعی کرده ایم روش های نوینی را برای استفاده از گیاهان بومی در منظر شهری بدلیل سازگاری بالا با شرایط اقلیمی منطقه و در نتیجه هزینه های پایین نگهداری،گزینهای مطلوب در ایجاد فضای سبز پایدار و کم نهاده پیشهاد بدهیم.
مهندس عابدی افزود : گونه ی گیاهیGrantia aucheri (Boiss.)که بومی مناطق
جنوب ایران می باشد که با توجه به دارا بودن صفات زینتی مطلوب نظیر آرایش، رنگ و شکل دندانه دار برگ، ساقه ی گوشتی، چند ساله بودن، حفظ ظاهر مطلوب در کل روزهای سال و مقاوم به شرایط نامطلوب محیطی، می تواند گزینه ای قابل پیشنهاد جهت استفاده درطراحی کاشت مناطق گرم و کم آب جنوب ایران باشد.
محمد رضا احمد زاده یکی دیگر از نویسندگان مقاله علمی معرفی گونه ی بومی، بالقوه زینتی و کم نهاد)به منظور استفاده در طراحی کاشت مناطق گرم و کم آب) نیز در این خصوص گفت: این گونه در مناطق سنگلاخی شهر کنگان شناسایی شده و در طی چهار سال و چندین مرحله بازدید محلی خصوصیات فنولوژیک آن در فصول مختلف ثبت و داده برداری شد.
وی افزود: با توجه به محدوده ی رویش و گسترش جغرافیایی آن در فصول گرم و کم آب، همچنین داشتن ریشه های عمیق، این گونه گیاهی در برابر تنشهای محیطی بویژه گرمای شدید بالای۵۰درجه سانتیگراد و خشکی خاک مقاومت بسیاری دارد.
مهندس احمد زاده اضافه نمود: این گونه گیاهی در اواسط زمستان بواسطه ی جوانه زنی بذر تکثیر شده و در اواخر زمستان در حالت۸برگی قرار میگیرد. و در طول بهار و تابستان رشد این گیاه بدون
حتی یک نوبت آبیاری با کیفیت ادامه داشته و در اوایل تابستان به فرم و اندازه قابل قبولی می رسد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر