شما اینجا هستید

سرخط خبرها » امضای تفاهمنامه میان منابع طبیعی و آموزش و پرورش دیلم در راستای حفظ و توسعه منابع طبیعی
گروه : سرخط خبرها
نویسنده : غلامحسین آقاجری

امضای تفاهمنامه میان منابع طبیعی و آموزش و پرورش دیلم در راستای حفظ و توسعه منابع طبیعی

در راستای فعالیتهای ترویجی، بهره‌گیری از توانمندی‌های  فرهنگیان و دانش آموزان و همچنین افزایش آگاهی در زمینه منابع طبیعی وترویج فرهنگ درختکاری و توسعه فضای سبز تـفاهم‌نامه مشارکتی  بین ادارات آمـوزش و پـرورش و مـنابع طبـیعی و آبخیـزداری شهرستان دیلم منعقد شد..

پرویز غلامی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیلم با اعلام این خبر گفت: امضای این تفاهم‌نامه به منظور افزایش آگاهی دانش آموزان، مدیران و معلمان در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری و با هدف حفاظت و حراست از این منابع ارزنده و خدادادی از طریق آموزش های مستمر توسط کارشناسان منابع طبیعی و بر اساس برنامه زمانبندی است..

وی هدف از انعقاد این تفاهمنامه را تقویت فرهنگ حفاظت از طبیعت و افزایش آگاهی های محیط زیستی دانش آموزان شهرستان دیلم برای حفاظت، صیانت و احیای طبیعت با اجرای برنامه های علمی، عملی و فرهنگی برای نیل به هدف ایران سرسبز-ایران قوی با شعار هر دانش آموز دیلمی، جهادگری پرتلاش و سفیری آگاه در عرصه منابع طبیعی دانست و افزود: این تفاهم نامه که در  ١٠ محور منعقد گردیده است همکاری های طرفین را به صورت دقیق مشخص نموده است.

غلامی افزود: تشکیل کانون مروجان و حافظان منابع طبیعی اعم از دانش آموزان و معلمان، استفاده از ظرفیت شبکه های اطلاع رسانی نظیر شاد، پانا و رشد برای ارتقای فرهنگ منابع طبیعی نیز از جمله مفاد این تفهمنامه می باشد که امید است باعث رشد فرهنگ محیط زیستی و صیانت از منابع طبیعی گردد.

ریس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری تاکید کرد: استفاده از توان و پتانسیل دانش آموزان برای برنامه های درختکاری، گنجاندن موضوعات و مواد درسی در مورد اهمیت جنگلها و مراتع و آبخیزداری در تکالیف دانش آموزان، برگزاری دومین جشنواره مشترک با عنوان انسان، هنر و طبیعت، همکاری در جذب دانش آموزان و معلمان به عنوان همیاران طبیعت و همکاری برای برگزاری کلاس های آموزشی ضمن خدمت برای معلمان و دانش آموزان با موضوع اهمیت منابع طبیعی بخشی از محورهای این همکاری ها است.

حسین رمضانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیلم نیز هدف از انعقاد این تفاهم نامه را ایجاد و توسعه همکاری های علمی -پژوهشی آپ و اداره منابع طبیعی  با استفاده از ظرفیت های موجود اعم از نیروی انسانی ، علمی ، فنی و بانکهای اطلاعاتی برشمرد.

رمضانی در ادمه ابراز نمود : ارتباط بین  اداره منابع طبیعی با اداره آپ ، کلید پیشرفت و پیشبرد اهداف منابع طبیعی است که نیازمند تعامل و همفکری این دونهاد می باشد که خوشبختانه ارتباط بین این دو در سطح شهرستان بسیار مطلوب و ستودنی است .

این تفاهم نامه در ٢ صفحه، ٧ ماده و ٢ نسخه تنظیم و به امضای پرویز غلامی به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیلم و حسین رمضانی به عنوان مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیلم رسید..

تنظیم و تهیه|غلامحسین آقاجری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر