شما اینجا هستید

اخبار » مدیر جهاد کشاورزی گناوه: حل مشکل کمبود آرد نانوایی‌ها در دست پیگیری است

به گزارش خبر بندر عباس تخم افشان روز دوشنبه با بیان اینکه توزیع آرد در استان بوشهر برعهده شرکت حمل و نقل این استان است، افزود: هر نانوایی طبق سهمیه ای که دارد اقدام به خرید از کارخانه می‌کند و موظف است هر روزه پخت کند.

وی اظهارداشت: سهمیه آرد چندین نانوایی شهرستان گناوه در روز گذشته تحویل شده است که درصورت تعطیل بودن آنها پیگیری لازم به عمل خواهد آمد و برخورد می‌شود.

دبیر کارگروه آردونان گناوه گفت: برای حل مشکل ایجاد شده، کارگروه آرد و نان شهرستان جلسه ای برگزار و تصمیم گیری و سپس به مردم اطلاع رسانی می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسئولیت دبیرخانه کارگروه آرد و نان از سال گذشته به مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان واگذار شده است، روزانه با حضور بازرسان، عملکرد نانوایی‌ها رصد و در صورت مشکلات، پیگیری و برطرف می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی گناوه اظهارکرد: در جلسه کارگروه آرد و نان نیز که ماهانه با حضور فرماندار شهرستان برگزار می شود، وضعیت نانوایی‌ها و عرضه نان به مردم بررسی و پس از تصمیم‌گیری در زمینه سهمیه آرد یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای نانوایی‌ها، برای بارگیری آرد شهرستان به اداره کل غله استان بوشهر ابلاغ می شود.

وی از مردم شهرستان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه تخلف و کم کاری نانوایی‌ها، برای پیگیری به این مدیریت اعلام کنند.

کمبود آرد در گناوه باعث شده است تا شماری از نانوایی‌های این شهرستان در هفته اخیر تعطیل و مردم برای خرید نان با مشکل مواجه شوند طوریکه نانوایی‌های در حال پخت با صف‌های طویل مردم مواجه هستند.

خبرنگار ایرنا عصر و غروب یکشنبه در بازدید میدانی از وضعیت فعالیت نانوایی ها در سطح شهر سرکشی کرد که در این میان چندین نانوایی به علت نداشتن آرد تعطیل و نانوایی هایی نیز که در حال پخت بودند با صف مشتریان زیادی روبرو بودند.

متصدیان نانوایی ها اظهار می‌دارند: هر کدام بین ۲۰۰ تا ۱۵۰ کیسه آرد از یکی از کارخانه های استان بوشهر خریداری کرده اند اما بدلایل نامعلوم در حمل آرد کوتاهی صورت می گیرد.

یکی از صاحبان نانوایی گفت: در یک روز ۶۰ کیسه آرد تحویل گرفتم و از این مجموع ۲۰ کیسه را که از نانوایی دیگر طلب گرفته بودم پس دادم و بقیه را پخت کردم و دیگر آردی باقی نماند.

۲ هفته پیش نیز بندرگناوه به علت تعطیلی یکی از کارخانه های آرد گندم استان بوشهر در تامین و توزیع آرد، دچار اختلال و کمبود شد که با پیگیری و تلاش کارگروه آرد ونان و جهاد کشاورزی این شهرستان مدیریت و برطرف شد اما در هفته جاری این مشکل مجدد استمرار یافت.

به گفته برخی نانواداران گناوه، آردی که از یکی دیگر از کارخانجات استان بوشهر برای این شهرستان فرستاده می شود کیفیت لازم را ندارد و نامرغوب است.

نانوایان و مردم برای برون رفت از این مشکل از مسئولان مربوطه انتظار دارند که در تامین به موقع آرد تدابیر و برنامه ریزی لازم به عمل آورند.

۷۹ واحد نانوایی در بخش مرکزی و ریگ شهرستان گناوه وجود دارد.

منبع : ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر