شما اینجا هستید

اخبار » گناوه در قرق متکدیان!

گناوه در قرق متکدیان!
خبربندر: این روزها گناوه مهمترین بندر توریستی و تجاری جنوب ایران، بهترین مقصد برای گردشگران و مسافران است، آب و هوای خوب ، بازار بزرگ تجاری و سواحل و طبیعت بکر و زیبا را همه جا نمی توان کنار هم پیدا کرد.، بنابر این تعطیلات آخر هفته معمولا بازار گناوه پذیرای مسافرین بسیاری است که از استان های مختلف به این بندر مهم جنوب ایران می آیند
. افزایش گردشگر در این بندر مهم اگر چه مزایای متعددی برای مردم و توسعه تجاری شهر دارد ولی می تواند مستعد آسیب های اجتماعی متعددی باشد. آسیب هایی که اگر به آن توجه نشود صدمات بسیاری به توسعه شهرستان در حوزه های گردشگری و همچنین حوزه های اجتماعی و فرهنگی آن خواهد زد.
از آسیب هایی که طی سالهای گذشته از سوی مسولین شهرستان هیچ برنامه ای برای حل آن در نظر گرفته نشده تکدی گری است.آسیبی که بیش از همیشه و خیلی پررنگ تر از همیشه این روزها، در معابر و خیابان ها و بازار گناوه خودنمایی می کند. و متکدیان حرفه ای بدون هیچ مزاحمتی اکثر خیابان های شهر را به تصرف خود درآورده اند!.
متکدیانی که در سنین مختلف از کودک تا افراد مسن و سالخورده در میان آنها وجود دارد و بصورت گروهی کار می کنند.
آنچه از استقرار متکدیان در خیابان ها و بازار گناوه مشخص است این است که تقریبا همه این افراد که عمدتا زن هستند، غیر بومی بوده و توسط افراد خاصی در روزهای پایان هفته که گناوه میزبان گردشگر است به گناوه آورده می شوند و در خیابان ها و معابر مختلف پخش می شوند.
از نکات قابل توجه حضور ۲۴ ساعته این متکدیان حرفه ای که غالبا زن و کودک هم هستند. در خیابان های شهر است. بطوریکه تا ساعت پایانی شب در تقاطع های شهر می توان آنها رادید.
متاسفانه عدم برخورد قانونی با تکدی گری حرفه ای در گناوه باعث شده تا این بندر تجاری محل مناسبی برای فعالیت آنها باشد.و هر روز نیز برتعداد آنها اضافه شود.
بیش از یک سال است که ما در رسانه صدای بندر و خبر بندر به طرق مختلف و با گزارش های تصویری، ویدیویی و خبری خواهان برخورد با این آسیب اجتماعی در گناوه شده ایم، ولی معلوم نیست چرا مسولین شهرستان گناوه ( فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی ، بهزیستی، کمیته امداد، اداره امور اتباع) که قانونگذار بصورت مشخص در زمینه برخورد با تکدی گری وظایفشان را مشخص کرده هیچ اقدام موثری در این زمینه انجام نمی دهند؟
سوالی که بسیاری از شهروندان گناوه ای منتظر پاسخی قانع کننده برای آن هستند!

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر