شما اینجا هستید

اخبار » سفر عشق کشتی نشستگان با ناخدای عالم

سفر عشق کشتی نشستگان با ناخدای عالم
عبدالکریم نیسنی
خبربندر: حج از فرایض بزرگ اسلام و تجلی عظمت امت اسلامی و دین باوری و ارزشمند ترین اعمال برای قرب به حق تعالی است که خود نشانه ای برای رسیدن به حقیقت است، این عمل دینی اسرار بسیاری را در دل خود نهفته دارد. که برای زنده نگاه داشتن سفرهای معنوی است.
در این سفر معنوی سفرنامه نویسان متعدد و متعهد باب سخن را گشوده و حقایقی بسیار آورده اند که هر کدام به گونه ای متفاوت به آن پرداخته اند که کوهی شکرستان سخن است.
مانند، هشتاد سال پیش آیت الله سید فضل الله حجازی اهل شهرضا در سفر خاطرات خود به مکه می نویسد، در روز سیزدهم ذی الحجه در مسجدالحرام با فتنه عده ای از زوار مصری یک جوان ۲۲ ساله عجمی ایرانی را که هنگام زیارت حالش منقلب و دگرگون شد و خون بالا آورد شرطه های سعودی او را گرفته و به عنوان نجس کردن مسجد پس از شکنجه به دستور فرماندار سر از تن او جدا کردند، و این گردن زدن جوان ایرانی در ۲۹ دی ماه همان سال روزنامه های ایران آنرا منعکس و دانشجویان دانشکده حقوق تهران به این کار خلاف انسانی اعتراض نمودند.
در همین راستا سفرنامه نویسان مختلف هر کدام با نگاه خود زیارت خانه خدا را به رشته تحریر در آورده اند از جمله میرزا علی خان اعتمادالسلطنه قاجاری، بانو علویه کرمانی، سکینه سلطان و قارالدوله همسرناصرالدین شاه فضل الله حجازی و در تاریخ معاصر نیز آیت الله صافی گلپایگانی، عباس پهلوان، جلال آل احمد، گل علی بابایی و یادداشت های سفر نظر نظامی اهل کویت، اشعار ناب ماندنی صلصال در سفر مکه ، در بر جانان یونس جعفری دبیر نشریه بیرمی، حسن لاوری مدیر نشریه نصیربوشهر، عبدالرسول میگلی نژاد مدیر نشریه صدای بوشهر، نصرالله شفیعی از نشریه دریای جنوب خانم اشرف علیزاده و سعید بیابانکی شاعر هر کدام بگونه ای و بعضاً نزدیک بهم سفر را به راستی تعبیر نموده اند.
و اما … اخیراً دست نوشته ای با عکس و تصویر های ناب در کتاب تازه نوشته ای به نام سفرنامه طواف عشق که رونمایی آن در یک مجلس باشکوه با حضور حجاج و مسئولین نیز حضور داشتند و در سالن کانون تربیتی امام خمینی برگزار گردید. این سفرنامه را حاج حسین رنجبر از فعالین فرهنگی بصورت متفاوت مانند سیاحت نامه شرق آیت الله قوچانی در بیت الله بسیار پر سخن با نثری سلیس و روان و نگاهی سیاسی اجتماعی، اقتصادی خبری و دین باوری نگاشته که گویی مخاطب پا به پای نویسنده در این سفر حضور دارند و شکی نیست که خواننده پس از مطالعه آن به خود زیارت قبول خواهد گفت.
سفرنامه طواف عشق از انتشارات ستاره جنوب بوشهر با تیراژ و شمارگان ۱۰۰۰ در ۱۶۴ صفحه با قیمت ۰۰۰/۱۵۰ تومان در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.


شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر