شما اینجا هستید

سرخط خبرها » فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر
گروه : سرخط خبرها

۱۸ تیم موتوری و خودرویی جهت حفاظت از عرصه های منابع طبیعی استان بوشهر در نوروز فعال است
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از آماده باش یگان حفاظت منابع طبیعی این اداره کل برای اجرای طرح ویژه گشت و مراقبت از عرصه های ملی استان همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی خبر داد.
سرهنگ فیض اله رزمحو ، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده جهت حراست از عرصه های منابع طبیعی و اراضی ملی در تعطیلات نوروزی اظهار کرد: کشیکهای نوروزی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری بطور شبانه روزی از تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۲درپاسگاههای ویژه منابع طبیعی استان مستقر خواهند شد.
سرهنگ رزمجو با اشاره به اینکه عرصه های منابع طبیعی جزو انفال و سرمایه های ملی محسوب می شوند اظهار کرد: ۱۸ تیم موتوری و خودرویی جهت حفاظت از عرصه های منابع طبیعی استان بوشهر در نوروز فعال است و به منظور تدابیر اجرائی حفاظتی، این طرح با رویکرد پیشگیرانه در سطح استان بوشهر به مرحله اجرا درآمده و عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی با تمامی امکانات و تجهیزات در این ایام به گشت زنی پر داخته و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه های ملی برخورد قانونی خواهند داشت
وی اضافه کرد: در این راستا همکاری و هم افزایی سایر یگانهای استان در جهت برخورد با متخلفین صورت خواهد گرفت..
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر عنوان کرد: در سطح ده شهرستان تابعه استان نیز کشیک پاسگاههای ویژه منابع طبیعی نسبت به برقراری گشتهای حفاظتی اقدام خواهند نمود.
رزمجو گفت: این گشتها برای جلوگیری از تجاوز به عرصه های طبیعی و سوء استفاده از آن و پیشگیری از آسیب رساندن و آتش سوزی در تعطیلات فعالیت می کند.
رزمجو از آمادگی کامل این اداره کل برای مقابله با هرگونه سودجویی به اراضی ملی خبرداد و اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲اکیپ های گشت های حفاظتی منابع طبیعی در سطح استان در آماده باش کامل بوده و به صورت شبانه روزی اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی را مورد رصد و پایش قرار می دهند و با متعرضین و متخلفین به اراضی ملی برخورد شدید قانونی صورت خواهد گرفت.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر عنوان کرد:‌ در ایام تعطیلات نوروزی امسال گزارشات تخریب، تصرف، قطع درختان و قاچاق چوب، محصولات جنگلی، مورد رسیدگی سریع قرار می‌گیرد.
. لذا از مردم، دوستداران ، همیاران طبیعت، بهره‌برداران، جوامع محلی، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن های ۱۵۰۴و۱۳۹به یگانهای حفاظت اطلاع دهند.
رزمجو اظهار امیدواری کرد: در این ایام با مشارکت اقشار مختلف مردم، همکاری همیاران طبیعت، سازمان‌های مردم‌ نهاد و دوستداران طبیعت، برای حفاظت از منابع طبیعی گام‌های موثری برداشته شود.

تهیه: غلامحسین آقاجری

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر