شما اینجا هستید

اخبار » نایاب شدن داروی بیماران ام اس در استان بوشهر

نایاب شدن داروی بیماران ام اس در استان بوشهر
✍محمد مظفری
صدای بندر: نایاب شدن یکی از آمپول های درمانی بیماران ام اس در استان بوشهر ، این بیماران و خانواده های آنها را نگران کرده است.
به گزارش صدای بندر، بیماران ام اس این روزها علاوه بر درد و رنج ناشی از بیماری باید استرس و نگرانی نبود دارو را نیز با خود یدک بکشند. اگر چه در دولت ها مختلف بخصوص طی ده سال اخیر اقدامات خوبی برای بیماران خاص انجام شده و سعی شده مشکلات این افراد حل شودف ولی متاسفانه به علت سو مدیریت و بعضا تحریم شاهد نایاب شدن داروی بیماران خاص در کشور و بخصوص استان بوشهر هستیم.
از جمله بیمارانی که همیشه با مشکل کمبود دارو دست و پنجه نرم می کنند بیماران ام اس هستند که کمبود آمپول های خارجی و وارداتی هر چند وقت یک بار آنهار را وارد چالشی بزرگ می کند که می تواند فلجی بیمار را در پی داشته باشد.
در روزهای اخیر به علت نایاب شدن آمپول ربیف که ساخت کشور آلمان می باشد بسیاری از بیمارانی که ماهانه وبا هزینه بسیاری باید حداقل تعداد ۱۲ عدد از این آمپول ها را مصرف کنند؛ دچار مشکلات زیادی شده اند و متاسفانه متولیان امر در دانشگاه غلوم پزشکی هم جواب قانع کننده ای به این عزیزان نمی دهند.
در اینباره و برای حل مشکلات خاص درگیر با بیماری ام اس موارد ذیل را به مسولین محترم متذکر می شویم.
-با توجه به اینکه فقط سیستم توزیع بسیاری از داروهای خاص بخصوص این نوع دارو (آمپول ربیف) در اختیار داروخانه ۲۲ بهمن و بسیاری از بیماران از جنوب و شمال استان مجبور به رفت آمد به مرکز استان برای گرفتن دارو هستند. در سیستم اطلاع رسانی و همچنین تکریم ارباب رجوع در این داروخانه باید تجدید نظر شود.
– بر اساس آنچه بیماران می گویند سیستم انتقال و توزیع دارو در سطح کشور نیز بر اساس ارتباط موثر و قوی بین مراکز توزیع در تهران و استان هاست که متاسفانه استان بوشهر وضعیت خوبی در این بین ندارد و معمولا جزو استان های آخر در توزیع داروست.
– با توجه به اینکه امکان استفاده داروی مشابه ایرانی برای بیماران ام اس نیست و اینکار نیاز به پروسه بلند مدت و سختی دارد، به همین علت تاخیر در رسیدن دارو به بیماران ام اس صدمات جبران ناپذیری برای بیماران دارد که همین عامل، مسولیت و تعهد متولیان امر را سخت تر می کند.
– نبود انجمن خاص یا مرکزی که بتواند به بیماران خاصی مثل ام اس در این موارد اطلاع دقیقی ارائه نموده و از سرگردانی آنها جلوگیری کند به شدت در استان بوشهر احساس می شود.
– قیمت داروهای خارجی برای بیماران ام اس بسیار بالاست و اگر بیماری بیمه نداشته باشد باید ماهانه هزینه بالای چند میلیونی را برای خرید داروهایش هزینه کند.
-عدم دسترسی بیماران به مسولین علوم پزشکی در موارد نبود دارود و دیگر مواقع ، از جمله گلایه های همیشگی بیماران خاص از جمله بیماران ام اس می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر