شما اینجا هستید

اخبار » جاده مرگ را چهار بانده کنید

درخواست مکرر مردم شهرستان گناوه
جاده مرگ را چهار بانده کنید.
محمد مظفری
صدای بندر: روزی نیست که خبر از وقوع تصادفی مرگبار در جاده ساحلی بوشهر گناوه نشر نشود ؛که متاسفانه بیشتر این تصادفات نیز تلفات جانی دارند که عمده آنها جوانان این دیار هستند.
جاده ساحلی بوشهر به گناوه که در سال ۱۳۷۵ کلنگ خورده بود سال ۱۴۰۰ و با بهره برداری از مسیر بندرریگ به گناوه به سرانجام رسید و همه قطعات آن مورد بهره برداری قرار گرفت. هرچند با عدم احداث پل گشویی که راه ساحلی را بصورت مستقیم به محله نوروزآباد وصل می کند؛ می توان گفت که هنوز این پروژه بعد از حدود ۲۳ سال به اتمام نرسیده است!!! ومتاسفانه این در حالیست که کیفیت راه ساحلی نیز بی کیفیت است. فارغ از پیچ و خم های بی مورد این جاده ساحلی که عملا کمترین کمک را به کم نمودن فاصله بین بوشهر و گناوه نموده است، کم عرض بودن جاده و نداشتن شانه از مشکلات اساسی این جاده مهم و ترازیتی است.
همانطور که می دانیم شهرستان گناوه به عنوان یک شهرستان مهم ترانزیتی وصل کننده استان های، خوزستان، کهگلویه و بویر احمد، فارس ، هرمزگان و بوشهر به یکدیگر است. و اضافه بر این وجود بنادر تجاری و گردشگری گناوه و ریگ در این شهرستان زمینه ساز حضور گردشگران از سراسر استان در طول سال در این شهرستان است.
شوربختانه طی سالهای گذشته با همه این موارد طی سالهای گذشته نه تنها راه جدیدی برای این شهرستان مهم استان و جنوب کشور طراحی نشده بلکه برای بهبود وضعیت راه های اندک فعلی نیز هیچ اقدامی نشده است.
بیش از ۵سال پیش مدیر کل وقت راه و شهرسازی استان بوشهر در جواب خبرنگار هفته نامه صدای بندر برای بهبود وضعیت جاده ساحلی اعلام کرد که مطالعه باند دوم راه ساحلی بوشهر به گناوه به پایان رسیده و باید منتظر تحصیص اعتبار برای ساخت این جاده باشیم. حالا با گذشت این زمان نه تنها هیچ اتفاقی برای توسعه این راه مهم نیفتاده وآنطور که مشخص است مثل دیگر راه های شهرستان مثل (راه گناوه ،گچساران، راه گناوه میشان، و راه های روستایی این شهرستان) به فراموشی سپرده شده اند.
در این بین و علاوه بر مشکلات فنی جاده ساحلی، عبور و مرور ماشین های حامل کالاهای وارداتی موسوم به “شوتی ها” نیز عملا امنیت این جاده را به صفر رسانده است و بسیاری از اهالی شهرستان های گناوه و بوشهر برای رفت و آمد به این دو شهر ستان، ترجیح می دهند از بزرگراه گناوه به برازجان استفاده کنند! تا جاده ای که قرار بود برای امنیت و کوتاه نمودن مسیر مردم ساخته شود تبدیل به مکانی نا امن برای عبور و مرور شود.
این یاداشت صدای مردمی است که سالهاست درخواستشان برای بهبود وضعیت راه ساحلی و چهارخطه نمودن آن به جایی نرسیده است!
امید که صدای مردم شنیده شده و برای توسعه این راه مهم اقدامی صورت گیرد. انشاللله

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر