شما اینجا هستید

سرخط خبرها » مرغداری های استان بوشهر از هورمون رشد استفاده نمی کنند
گروه : سرخط خبرها

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: درمرغداری های این استان هیچ گونه هورمون رشدی استفاده نمی شود و بحث استفاده از هورمون در مرغداری ها موضوعی اشتباه است که در میان مردم مرسوم شده است.

به گزارش ایرنا، مرتضی بحرانی درجریان بازدید از کشتارگاه مرغ دشتستان افزود: درمرغداری ها در دوره پرورش، یک جوجه به دلیل دریافت میزان انرژی و پروتئین و تنظیم نور و جیره غذایی مناسب که به صورت مستمر صورت می گیرد دریک پروسه زمانی مشخص ۴۰ تا ۴۵ روزه به وزن مورد نظر و مناسب می رسد و پروسه کشتار را طی می کند.

وی درباره موضوع باقی ماندن آنتی بیوتیک در بدن مرغ بیان کرد: این اطمینان را به شهروندان می دهیم که ناظران بهداشتی دامپزشکی به طورمستمر نظارت کامل بهداشتی روی کشتارگاه های مرغ دارند.

بحرانی اضافه کرد: اگر دراین ارتباط تخلفی و اشکالی مشاهده شود آن محموله ضبط و با عاملان برخورد قانونی و قضایی صورت می گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر گفت: هم اکنون روزانه ۳۰ تن مرغ در کشتارگاه های صنعتی استان بوشهر انجام می گیرد که بخشی از آن به مصرف داخلی استان و بخشی دیگر نیز پس از طرح انجماد به استان های همجوار صادر می شود.

وی اظهار کرد: درحوزه فرآورده های مرغ، کشتار و انجماد در استان بوشهر چهار واحد صنعتی وجود دارد که از این تعداد دو واحد به صورت فعال و تمام وقت مشغول به فعالیت و کشتار صنعتی مرغ هستند.

بحرانی ادامه داد: این دو واحد فعال، واحدهای صنعتی هستند که در شهرستان دشتستان فعالیت دارند و در بحث تولید گوشت سفید از مرحله اول کشتار تا مرحله بهره برداری و بسته بندی با نظارت و کنترل کامل بهداشتی مجموعه دامپزشکی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: مصرف کنندگان مرغ در زمینه مسائل بهداشتی و جانبی آن مطمئن باشند و بدون دغدغه به مصرف این فرآورده بپردازند.

فرماندار دشتستان گفت: از مجموع۱۸۵مرغداری فعال در استان بوشهر ۸۳ مرغداری در شهرستان دشتستان مشغول به فعالیت در امر تولید مرغ هستند.

ارسلان زارع افزود: شهرستان دشتستان در امر کشتارگاه صنعتی مرغ در استان بوشهر مقام اول را دارد.

زارع اضافه کرد: طرح توسعه و افزایش انجماد کشتارگاه های مرغ به صورت مکانیزه و تمام صنعتی ضمن تولیدات بیشتر زمینه صادرات را به کشورهای همسایه فراهم می کند.

وی اضافه کرد: توسعه کشتارگاه های صنعتی و مکانیزه مرغ در شهرستان و حمایت ویژه از سرمایه گذاران در توسعه این صنعت غذایی مورد توجه ویژه ماست.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر