شما اینجا هستید

سرخط خبرها » عملکرد برخی دستگاه ها دربازسازی مساجد زلزله زده دشتی بوشهرمطلوب نیست
گروه : سرخط خبرها

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: ازعملکرد برخی دستگاه ها و سازمان ها در بازسازی مساجد منطقه زلزله زده بخش شنبه (Shonbeh) و طسوج شهرستان دشتی این استان راضی نیستیم.

به گزارش ایرنا، شاپور رستمیدر نشست بررسی آخرین وضعیت بازسازی اماکن متبرکه مناطق زلزله زده دشتی افزود: برخی دستگاه ها در زمان حادثه برای بازسازی و ساخت اماکن متبرکه تعهدات خوبی دادند اما تاکنون اقدامی عملی در این زمینه انجام نداده اند و به تعهدات خود پایبند نبوده اند.

وی اضافه کرد: این وضعیت باعث شده است تا زمان را برای بازسازی این اماکن از دست بدهیم و تجربه تلخی از اعتماد به این سازمان ها که فقط مدعی بودند، داشته باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر برتسریع در ساخت و بازسازی مساجد و اماکن متبرکه مناطق زلزله زده شهرستان دشتی تاکید کرد و گفت: مساجدی که درحادثه زلزله بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی آسیب دیده اند باید با کیفیت مطلوب ساخته شوند به گونه ای که مورد رضایت مردم باشد.

رستمی بیان کرد: دراین ارتباط دستگاه هایی که مسوولیت ساخت و بازسازی این اماکن را بر عهده می گیرند باید از بهترین مهندسان و ناظران در این زمینه استفاده کنند و باید پاسخگوی فنی عملکرد خود باشند.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر افزود: در تصمیم گیری ها باید قاطعیت لازم را داشته باشیم و تعهدات را مدیریت کنیم.

فرماندار دشتی دراین نشست گفت: عملیات بازسازی مسجد جامع شهر شنبه که در حادثه زلزله سال گذشته دچار آسیب شد، به دلیل اعلام گروه مشاوران مبنی بر مقاوم سازی نشدن و ضرورت تخریب متوقف شده است.

غلامرضا مهرجو افزود: مهدیه حاج سیدامین قمی نیز قرار بود توسط بنیاد مسکن ساخته شود که این پروژه نیز متوقف است و حسینیه عاشقان ثارالله نیز ساخته نشده است.

وی ادامه داد: حسینیه سیدالشهدا روستای درویشی نیز با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده است و در زمینه بقاع متبرکه اوقاف ورود نکرده است و مردم خواستار تعیین دستگاهی به عنوان متولی این امر و تسریع در بازسازی بقاع متبرکه هستند.

زلزله ۶٫۱ ریشتری بیستم فروردین سال گذشته دربخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی استان بوشهر علاوه بر۳۷ کشته خرابی های زیادی به جای گذاشت که آسیب دیدن بیش از سه هزار واحد مسکونی، تاسیسات زیربنایی و اماکن عمومی، فرهنگی و مذهبی از آن جمله است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر