شما اینجا هستید

سرخط خبرها » افزایش ۴۰ درصدی آهوان خارگو
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر :رئیس محیط زیست خارگ گفت: تعداد آهوانی که در سال ۹۱ از جزیره خارگ به جزیره خارگو انتقال داده شده بودند، رشدی ۴۰ درصدی داشته است.

به گزارش صدای بندر ؛علیرضا مصلحیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خارگ با اشاره به تولید مثل و افزایش روزافزون آن‌‌ها اظهار کرد: در سال ۹۱، بیش از ۷۵ راس از آهوان خارگ به بیرون از جزیره، به مناطقی در بوشهر، قم، گناوه، دشت بزپر دشتستان و سایر نقاط انتقال داده شدند که در این میان تعداد ۹ راس آهو نیز به جزیره خارگو انتقال یافت که در حال حاضر تعداد آن‌‌ها به بیش از ۱۳ راس افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد مطلوب آهوان با توجه به فضای موجود ۲۵۰ راس باید باشد، افزود: قصد ما این است که در سال جاری نیز با توجه به گسترش مناطق نفتی و کاهش فضاهای موجود، تعدادی از این آهوان را جهت جلوگیری از تلفات بیشتر به خارج از جزیره و مناطق زیست محیطی مطلوب انتقال دهیم.

رئیس محیط زیست خارگ اذعان کرد: آهوان معمولاً در سال دو بار در فصل‌های بهار و پاییز تولید مثل می کنند که دو قلوزا هستند و حتی در میان آهوان جزیره خارگ، به ندرت سه قلوزا نیز مشاهده شده است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به محدودیت مکانی در جزیره خارگ و نبود علوفه کافی در آن، به اجبار علوفه مورد نیاز از بوشهر توسط محیط زیست استان تامین می‌‌شود و ما آن را در سطح جزیره، در مکان‌های مذکور و همچنین اطراف کمپ اریتیک توزیع می‌کنیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر