شما اینجا هستید

اخبار » نشت مواد نفتی خور گناوه را تهدید می کند
گروه : اخبار

صدای بندر : رئیس اداره محیط زیست شهرستان گناوه عنوان نمود نشتی مخازن سوخت در کنار خور گناوه محیط زیست دریایی خور گناوه را به خطر انداخته است.
به گزارش صدای بندر محمد تولیده در گفتگوی اختصاصی با صدای بندر گفت: در هفته های گذشته گزارشاتی در خصوص خراب شدن و صدمه دیدن فضای سبز پارک خور گناوه به اداره محیط زیست شهرستان رسید و کارشناسان ما با حضور در محل خور متوجه صدمه دیدن فضای سبز این پارک شدند .
تولیده افزود: بلافاصله کارشناسان ما از آب زه این پارک و چاه زه کش آن نمونه برداری نمودند و وبا آزمایش این آب ها در آزمایشگاه شیمی میکروبی اداره محیط زیست شهرستان گناوه متوجه شدیم که آب های زه این پارک آلوده است . و مشخص شد در هر ۱۰۰۰ سی سی آب این چاه زهکش ۱۲۰ سی سی گازوئیل خالص وجود دارد!
رئیس اداره محیط زیست گناوه گفت: کارشناسان ما متوجه حضور مخازن سوخت تعاونی لنجداران در کنار این پارک شدند و بعد از تحقیقات مشخص گردید به علت نشتی این مخازن آب زه این پارک ومحدوده این پارک و ساحل به علت نشت مواد نفتی آلوده گردیده است.
تولیده افزود : با توجه به حساس بودن این جریان موارد را سریعا به تعاونی لنجداران بندر گناوه اطلاع دادیم واز آنها خواسته ایم که مسئولین و صاحبان این مخازان را که مربوط به بخش خصوصی است را سریعا وادار به تعمیر این مخازن کنند.
وی گفت : با توجه به نزدیکی این مخازان و احتمال آلوده شدن خور گناوه به شدت به دنبال جلوگیری از توسعه و پیشروی این آلودگی ها هستیم و اقدامات قانونی لازم را انجام داده ایم
رئیس سازمان محیط زیست شهرستان گناوه تصریح کرد : حفاظت از محیط زیست دریایی از وظایف اصلی ماست و ما در این اداره در برابر هر گونه الودگی که دریا و محیط زیست دریایی ما را به خطر بیاندازد می ایستیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر