شما اینجا هستید

سرخط خبرها » ضریح خیمه‌گاه ابوالفضل (ع) پنج ماه دیگر به عراق منتقل می‌شود
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر : مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: ضریح خیمه‌گاه ابوالفضل(ع) پنج ماه دیگر به عراق منتقل می‌شود.

به گزارش صدای بندر به نقل از خبرنگار مهر، عبدالرضا مطاف در نشست معاون ستاد عتبات عالیات کشور با مسئولان بوشهر اظهار داشت: عشق و ارادت مردم استان بوشهر به اهل بیت(ع) وصف ناشدنی است و مردم بوشهر همواره حضوری گرم در این کارگاه دارند و یاور ما هستند.

وی ادامه داد: مردم از نقاط مختلف استان بوشهر و استان‌های همجوار در مناسبت‌های مختلف خود را به این ضریح می‌رسانند و مراسمات اهل بیت(ع) را در این نقطقه برگزار می‌کنند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به فعالیت شش استاد کار از استان‌های اصفهان و فارس در ساخت این ضریح، بیان داشت: این خیمه دوقلو در بین دیگر بارگاه‌ها منحصربه‌فرد است که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به دلایل طولانی شدن این خیمه‌گاه، افزود: هر چند قرار بود که این خیمه‌گاه تا دو ماه آینده تکمیل شود ولی با توجه به تغییرات صورت گرفته در ساخت آن، سه ماه نیز با عملیات ساخت آن اضافه شده و تا پنج ماه آینده عملیات ساخت ان طول می‌کشد.

مطاف با اشاره به براورد ۲۰ میلیارد ریالی برای ساخت این خیمه‌گاه، ادامه داد: بر اساس تغییرات صورت گرفته، ساخت این خیمه گاه ۳۰ میلیارد ریال هزینه در پی خواهد داشت که مردم استان بوشهر ۶۰ درصد هزینه‌ها را تامین کرده‌اند.

وی با اشاره به آغاز ساخت این خیمه گاه از آبان‌ماه سال گذشته در استان بوشهر، اضافه کرد: برای تسریع در ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل باید ۵۰۰ کیلوگرم نقره خریداری شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر