شما اینجا هستید

یادداشت اول » یک نکته جالب درباره مه آفرید امیرخسروی

وبلاگ موسوی، سیدعبدالجواد – خبرگزاری ها نوشتند: مراسم تدفین مه آفرید امیر خسروی بدون هیچ مشکل و محدودیتی برگزار شد. لحن خبر به گونه ایست که یعنی طبیعی اش این بوده مشکل و محدودیت ایجاد شود و حالا که مشکل و محدودیتی در کار نبوده یعنی…از این جا به بعدش اختلاف نظر است. به همین کامنت هایی که در خبرآنلاین زیر خبر آگهی ترحیم مه آفرید امیر خسروی آمده اگر دقت بفرمایید متوجه اختلاف نظرها خواهید شد.

عده ای می گویند چرا باید کسی که حق تعداد زیادی از هم وطنانش را پایمال کرده به همین راحتی مجلس ختمش در یک جای آبرومند برگزار شود و عده ای هم برای او طلب مغفرت کرده اند و به دیگران متذکر شده اند که آخر و عاقبت همه ما چه دارا باشیم و چه فقیر،خوابیدن در یک گور محقر است. خانواده مرحوم هم برای جناب مه آفرید کم نگذاشته اند. آگهی ترحیم آبرومندانه ای تدارک دیده اند و بالای آن هم نوشته اند:

مه گردون ادب بودی و در خاک شدی

خاک زندان تو گشت ای مه زندانی من

کسی اگر از ماجرای پرونده سه هزار میلیاردی مطلع نباشد گمان خواهد برد مرحوم از محققین و پژوهشگران زحمتکشی بوده که سال ها دود چراغ خورده و همه همت و وقت خود را صرف فرهنگ و ادب فارسی کرده. والله مسخره نمی کنم. همه ما درباره اطرافیانمان وقتی به رحمت خدا می روند از این عواطف رمانتیک داریم.حق هم همین است. بدون شک تصویری که خانواده آن مرحوم به ویژه همسر و فرزندانش از او دارند با تصویر من و شما و قضات قوه قضاییه از آن مرحوم بسیار تفاوت دارد. آن ها یک اخلال گر اقتصادی را از دست نداده اند. آن ها همان طور که معمولا در آگهی های ترحیم می نویسند پدری مهربان و همسری دلسوز و فداکار را از دست داده اند. آن ها که اباطیل مرا خوانده اند موضع مرا در مقابل کسانی که رانت خواری می کنند و اموال بیت المال را حیف و میل می کنند می دانند. اما برخورد با مفاسد اقتصادی و قانون گریزی چیزی است و عواطف انسانی و برخورد جوانمردانه چیزی دیگر. یک مجرم چه جرمش سیاسی باشد و چه اقتصادی از یک حق و حقوقی برخوردار است. خودش هم برخوردار نباشد خانواده اش و اطرافیانش از یک حق و حقوقی برخوردارند. من نمی گویم فی المثل دولت و حکومت اجازه بدهند فردا برای یک مجرم اقتصادی بزرگداشت و نکوداشت و شب شعر برگزار کنند و از او یک قهرمان ملی بسازند اما اجازه برگزاری یک مجلس ترحیم آبرومندانه برای یک انسان با هر عقیده و مرام ومسلکی که داشته و هر جرمی که مرتکب شده از اصول اولیه یک جامعه متمدن است. امیدوارم این سنت حسنه بازهم تکرار شود و فقط مختص دوستان مختلس نباشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر