شما اینجا هستید

سرخط خبرها » تصویب طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهرستان دیلم
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر :رئیس اداره بافت فرسوده شهری راه و شهرسازی استان بوشهر از طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهردیلم با اعتباری افزون بر ۱۱۰میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران که به تصویب رسیده بود خبر داد.
به گزارش صدای بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر حسین حسن زاده گفت : به منظور بهسازی و نوسازی شهردیلم طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده این شهر با اعتباری افزون بر ۱۱۰ میلیون ریال پس از بررسی های کارشناسی در سطح مدیریت شهرستان وکمیته فنی استان در مورخ ۱۶/۲/۹۳به تصویب کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید .
حسن زاده اظهار داشت : مساحت کل بافت فرسوده شهر دیلم ۹۵/۲۰هکتارمی باشد که ۱۴درصد از محدوده کلی شهر را در بر می گیرد. بافت فرسوده این شهر شامل محلات بهبهانی،حسینیه،قلعه،سرسیف وحیرون می باشد . همجواربودن بافت مذکور با بازار پر رونق شهر وهمجواری باساحل زیبای خلیج فارس از ظرفیت ها و نقاط قوت بافت فرسوده شهردیلم و نامناسب بودن شبکه دسترسی جهت نفوذبه بافت به لحاظ کمی و کیفی وکمبود امکانات خدماتی و رفاهی نقاط ضعف این بافت است.
وی افزود: مدیریت شهری و در رأس آن شهرداری وشورای اسلامی می توانند با مشارکت مردم و بخش خصوصی و اجرای پروژه های محرک توسعه تعریف شده در این طرح ضمن ارتقای کیف محیط شهری زمینه توسعه درونی شهر را فراهم آوردند .
رئیس بافت فرسوده شهری راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرد : ساماندهی و طراحی شهری میدان امام حسین(ع) ، ساماندهی و طراحی فضای عمومی میدانگاه شمالی بازار، ساماندهی و طراحی فضای مقابل مسجد محله بهبهانی ها، ساماندهی و طراحی میدان مقابل مسجد جامع ، ساماندهی ، بدنه سازی و مبلمان شهری محور شریعتی، ساماندهی ، بدنه سازی و مبلمان شهری محور امام حسن(ع) با اولویت تردد پیاده ،ساماندهی ، طراحی و تجهیز محور ساحلی با اولویت گردشگری و ساماندهی شبکه معابر درون بافت و تأمین خدمات عمومی از برنامه های بهسازی و نوسازی پیش بینی شده در این طرح می باشد که اجرایی شدن این پروژه ها می تواندضمن کمک به بهسازی ونوسازی بافت های فرسوده شهری بررونق بیشتراین شهردرحوزه بازرگانی وگردشگری بیانجامد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر