شما اینجا هستید

اخبار » خبر خوش استاندار به بوشهری ها/قطری ها بوشهر را برای سرمایه گذاری انتخاب کردند
گروه : اخبار

صدای بندر: استاندار بوشهر که چندی پیش میزبان سران کشور قطر برای جذب سرمایه گذاری بود، خبر خوش را بالاخره به مردم بوشهر داد و در صفح فیسبوکش خودش خبر را اعلام کرد که بوشهر محل سرمایه گذاری قطری ها خواهد بود

متن نوشته استاندار بوشهر در فیس بوک به این شرح است:

یکشنبه معاون وزیر خارجه قطر باتفاق ۱۷ نفر از مدیران دولتی و تجاری برجسته آن کشور، مهمان استان بوشهر بودند. به لطف خدا و تلاش همکاران، برنامه با نظم و دقت و بر مبنای تقسیم کار دقیق اجرا شد. از بندر فعلی ، طرح توسعه بندر در جزیره نگین و منطقه ویژه بازدید کردیم . مقرر بود پس از بوشهر به قشم و سپس به بندرعباس بروند تا بین بوشهر، قشم و بندر عباس، یکی را برای توسعه روابط تجاری انتخاب کنند .

از سه ماه قبل برنامه ریزی کرده بودیم. کتابچه قابلیت های سرمایه گذاری خارجی و گزارشات متناسب با بازار و نیازمندیهای آنها تهیه شده بود که در این بازدید فشرده ارائه شد.

امروز صبح (سه شنبه) رسماً اعلام شد که بوشهر برای روابط با قطر مناسب تر تشخیص داده شد است، لذا حدود ۲۰ روز دیگر بایستی برای انعقاد تفاهم نامه با آن کشور، باتفاق نمایندگان وزارت خارجه و وزات صنعت، معدن و تجارت و مدیران اتاق بازرگانی استان به قطر برویم.

قطر، بوشهر را برای سرمایه گذاری انتخاب کرد

قطری ها در این سفر برای تامین صیفی جات (گوجه فرنگی، خیار، هندونه، طالبی، کدو و امثالهم)، سبزیجات ، گوشت قرمز و سفید و مواد معدنی (شن، ماسه و سیمان و…) مورد نیاز کشورشان اعلام همکاری کردند. بایستی با مشارکت سرمایه گذاران قطری، واحدهای فرآوری و بسته بندی مواد غذایی، کشتارگاه ها، سرد خانه ها و انبارها و… در استان احداث شود. امیدوارم این توافقات سریعاً اجرایی شود تا ضمن اینکه کار کشاورزان صیفی کار، دامداران و معدن کاران استان رونق بگیرد، تجارت و حمل و نقل دریایی در استان هم فرصت رشد پیدا می کند.

تامین مواد غذایی و مصالح ساختمانی قطر، فرصت بی نظیری است که می تواند به استان بوشهر رونق ببخشد.
انشالله با کمک همگان و بخصوص بخش خصوصی، زمینه اشتغال زایی، درآمد زایی و ارزآوری برای استان فراهم شود. آخر شب است و بایستی برای استراحت بروم، تا فردا در مراسم ارتحال حضرت امام (ره) شرکت کنم.
خوش و خرم باشید.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر