شما اینجا هستید

اخبار » آقای جمشیدی با حرف نمی شود مدیریت کرد
گروه : اخبار

عبدالصمد ابراهیمی- حضور عبدالعزیز افتخاری در برنامه نشان و انتقاد از عملکرد مدیرکل ورزش و جوانان استان به مذاق جمشیدی خوش نیامده و به طرق مختلف تلاش داشته تا افتخاری و گفته هایش را زیر سئوال ببرد.

او که البته در زمان پخش برنامه گویا در پرواز بوده به مجرد پیاده شدن از هواپیما، ناقلان اخبار و طوطیان خوش گفتار برایش قصه را آنگونه که خود می خواهند روایت می کنند و جناب مدیر کل هم در گام نخست اهانت به رهبری را مطرح می کند و مستند گفته هایش هم آنجاست که افتخاری اعلام کرده «چرا از محل مصوبات و کمک های مقام معظم رهبری ، زمین چمنی ساخته اید که فاقد هر گونه امکانات است» این جمله به زعم مدیرکل توهین به رهبری است گویا رهبر از آنها خواسته زمینی با این اوصاف بسازند!

نه جناب جمشیدی!توهین آنجاست که با ساخت چنین اماکنی ، اهداف اصلی مصوبه و اصل خدمتگزاری به مردم را نقض کنید.توهین آنجاست که ورزشگاه در دست احداث گناوه ، سالها بلاتکلیف بماند و درب آن را هم سارقان برده و به آنهایی که آهن قراضه می خرند بفروشند! توهین آنجاست که ورزش استان حرفی برای گفتن در ورزش کشور نداشته باشد، توهین آنجاست که مصوبه ۱۰ میلیارد تومانی سفر رییس جمهور ، ابتدا به نصف تقلیل یافته و سپس برای همیشه به دست فراموشی سپرده شود. توهین بی استخر ماندن مرکز استان است.توهین بی توجهی به رشته های ساحلی است.وگرنه همه می دانند مساعدت های رهبری در اختیار مسئولان قرار می گیرد و طراحی و اجرا بر عهده مسئولینی است که مثلا پیست تارتان تنها ورزشگاه فعال مرکز استان را به آسفالت تبدیل می کنند.اتفاقا افتخاری خیلی از نواقص مدیریتی شما را نگفت.او باید انگشت اشاره به بسیاری از ناکارآمدی ها و ابهامات دوران مدیریت شما می گرفت تا اگر از آنها بی خبرید مطلع شده و در رفعشان بکوشید و اگر آگاهانه چنین گام برداشته اید همگام با هم برای تشییع و تدفین ورزش استان اقدام کنیم که حاصل این عملکرد چیزی جز آن نیست.ورزش آفت زده بوشهر ، درایت و طرح و برنامه می خواهد نه جدال با منتقدان.کسانی که به نقد عملکردت می پردازند دشمن تو نیستند. دشمن تو آنهایی است که با به به و چه چه بی دلیل باعث شده اند تصور کنی بدون عیب مشغول خدمت به خلق الله هستی.

مرور احادیث و روایات در باب انتقاد و بیان اشتباهات می تواند تلنگری اول برای من نگارنده و دوم برای همه باشد.

امیرالمونین می فرمایند« شرُّ إخوانک مَنْ داهنک فی نفسک و ساترک عیبک؛بدترین برادران دینی تو، آنانی اند که با چرب زبانی و دورویی، با تو رفتار می کنند و عیب تو را از خودت، پوشیده می دارند. » و «مَنْ ساترک عیبک فهو عدوّک؛کسی که زشتی ات را از تو پوشیده دارد، دشمن توست.»

حضرت صادق علیه السلام می فرمایند:«مَنْ رأی أخاه علی أمر یکرهُهُ، فلم یردّه عنه و هو یقدر علیه، فقد خانه؛هر کس برادر مؤمن خود را، بر حالی که ناخوشایند ِاوست، ببیند و او را با این که می تواند، از آن باز ندارد، به او خیانت کرده است ».یا در جای دیگری می فرمایند« أحَبُّ اخوانی إلیَّ مَنْ أهْدی إلیَّ عیوبی؛ محبوب ترین برادران ِـ دینی ـ ام، نزد من، کسی است که عیب مرا ـ با بازگو کردن آن به من هدیه می کند»

امام باقر علیه السلام به یکی از اصحاب خود، فرمودند:یا صالح! اتّبعْ مَن یُبْکیک و هو لک ناصحٌ و لا تتّبعْ مَنْ یُضْحککَ و هو لک غاشٍ وستردّون علی الله جمیعا، فتعلمون؛از کسی که از روی خیرخواهی، با یادآوری عیبهایت، تو را به گریه در آورد، پیروی کن! و از کسی که از روی ناخالصی، تو را به خنده وا می دارد، متابعت مکن! شما،همگی به زودی، بر خدا وارد خواهید شد، آن گاه است که حقیقت می یابید.»

آقای جمشیدی؛ با حرف و ساکت کردن منتقدان نمی توان مدیریت کرد.بساط برچسب کوبی بر دیگران هم حجره کم رونقی است که مشتری ندارد.به خودتان زحمت ندهید بلکه به جای این مسائل یک بار روبروی منتقدان خود بنشینید و در مناظره ای رسمی پاسخ همه انتقادها را بدهید.عملکرد شما و کارنامه کاری تان از منظر آنها یک کارنامه رفوزه پر از نمرات منفی است. هربرگی از کتاب تاریخچه دوران مدیریت ورزشی تان را تورق می کنیم با سئوالات بی پایانی مواجه می شویم که پاسخگویی به آن بر عهده خود شماست.انتظار تعریف و تمجید بیمورد نداشته باشید لطفا”.

نابودی تیم های ورزشی ، بی توجهی به بسیاری رشته های مستعد در استان، تبعیض در اجرای پروژه ها و حتی تبعیض در تقسیم بودجه بین شمال و جنوب استان همه و همه ابهاماتی است که هیچگاه نخواسته اید جوابگوی آنها باشید.این بار اما به جای تاختن به منتقدان و زیر سئوال بردن آنها ، حرفهایشان را بشنوید و پاسخ مستدل ارائه دهید.

سئولات درباره دوران کاری شما کم نیست و پرداختن به آنها در این مجال اندک میسر نمی شود.اگر جوابی برای این سئوالات و ابهامات دارید که بسم الله وگره شاید بهترین راه نوشتن دو سطر استعفا و سپردن سکان ورزش استان به دست کسانی است که می توانند این کشتی به گل نشسته را از باتلاق بی تدبیری شما نجات دهند.

و اما جناب آقای سالاری؛ استاندار فرهیخته استان

معایب ورزش استان بر کسی پوشیده نیست. کمترین انتظار از شما به عنوان والی دولت تدبیر و امید در این استان گماردن مدیری است که بتواند کلیدی برای این قفل زنگ زده بیابد.مدیری که مثلا پسر خاله و باجناقش را واسطه تداوم مدیریتش نکند و شایسته سالاری اصلی ترین معیار انتخاب او باشد.ورزش به عنوان مقوله ای مهم در جوامع توسعه یافته، نقش برجسته ای در زندگی هر اجتماعی دارد. اینجا اما سرنا را از سر گشادش می دمند و ورزش کارکردی منفی داشته و در جهت سرخورده کردن مردم از آن بهره می گیرند.

جناب استاندار؛ گفتنی ها بسیار است و بی شک خود نیز به آنها واقفید. امروز را باید دریابیم تا فردا و فرداها گرفتار سو مدیریت ها نشویم که کارنامه کاری شما را با عملکرد مدیران زیر مجموعه تان می سنجند. با شناختی که از شما وجود دارد تصمیم گیری منطقی و اصولی و قاطع در این باره کمترین انتظار است.باقی بقایتان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر