شما اینجا هستید

اخبار » لنجداران دیلمی هم مجوز واردات خودرومی خواهند
گروه : اخبار

صدای بندر: رییس تعاونی لنجداران دیلم گفت: تجار و لنجداران این شهرستان مشکلات و خواسته های متعددی دارند که مجوز واردات خودرو و پارچه بخشی از نیازهای آنان در این منطقه است.

به گزارش صدای بندر؛ مصطفی اخلاقی در نشست بررسی مشکلات و معضلات لنجداران و صیادان این شهرستان با حضور نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به زیرساخت های موجود، اختصاص ترانزیت داخلی و خارجی به شهرستان دیلم از دیگر خواسته های این قشر است.

وی گفت: یکی از مهمترین خواسته هایی که بارها ازسوی لنج داران و صیادان این شهرستان مطرح شده، معضلات و مشکلاتی است که براثر قاچاق سوخت در سطح استان و شهرستان برای لنج داران این منطقه پیش آمده است.

رییس تعاونی لنجداران دیلم افزود: به دلیل حساسیت هایی که بر اثر قاچاق سوخت بین مسوولان کشوری و استان بوشهر نسبت به شهرستان دیلم بوجود آمده، مشکلات بسیاری برای صیادان و لنج داران دیلمی بوجود آمده است.

وی گفت: بدین منظور به جای این که مشکلی در خورهای (آبراه دریایی) قانونی و بخش بازرگانی ایجاد شود باید با خورهای غیر مجازی که برای قاچاق سوخت استفاده می شود تدابیر لازم اندیشیده شود.

اخلاقی به عمق نامناسب خور (آبراه دریایی) دیلم که درقالب یک پرو‍ژه مهم و اساسی دردست اجراست اشاره کرد و افزود: با توجه به این که مدت زیادی پیمانکار اجرای آن را تحویل گرفته، اما تاهنوز پیشرفت مناسبی نداشته است.

وی بیان کرد: درحالی که قرار است این پروژه تا دو ماه دیگر تحویل شود اما مشکلاتی دارد که تفاوت زیاد لایروبی انجام شده با عمق استاندارد از مهم ترین آن است.

وی مشکل گمرک دیلم را از دیگر مسایل گریبانگیر این شهرستان دانست و گفت: با وجود سابقه طولانی تجارت و قدمت گمرک، در زمان حاضر گمرک دیلم به دفتر تقلیل یافته است.

رییس تعاونی لنجداران دیلم هزینه بالا و زمان طولانی بین سفر شناورهای دیلمی نسبت به دیگر نقاط استان را از دیگر مشکلات این شهرستان عنوان کرد و گفت: صیادان و بازرگانان این شهرستان در زمینه تمدید گذرنامه و دفترچه تردد مشکل دارند که باعث شده تا روند تجارت و صیادی در دیلم نسبت به دیگر شهرستان ها بسیار کند انجام شود.

شغل عمده مردم شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر به دریانوردی و صیادی وابسته است.(منبع: ایرنا)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر