شما اینجا هستید

سرخط خبرها » طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان در ۳۲ پایگاه استان بوشهر اجرا می شود
گروه : سرخط خبرها

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر از اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان در ۳۲ پایگاه استان بوشهر خبر داد.

به گزارش صدای بندر به نقل از خبرنگار مهر، غلامحسین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از طرح‌های بسیار مهمی که باید قبل از ورود دانش‌آموزان به مدارس انجام شود، طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به مدرسه است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: طرح سنجش سلامت نوآموزان در کشور از ۲۰ سال پیش آغاز شده است و نقش بسیار مهمی در پیش‌بینی به موقع نارسایی‌های جسمی، ارزیابی آمادگی تحصیلی نوآموزان و کنترل عوامل انسانی موثر بر افت تحصیلی دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر اضافه کرد: ۳۲ پایگاه در استان بوشهر در این زمینه فعالیت خواهند داشت که ۱۷ پایگاه ثابت و ۱۵ پایگاه سیار است.

وی با اشاره به فعالیت این پایگاه‌ها در همه مناطق آموزش و پرورش استان بوشهر، تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم که حدود۲۰ هزار دانش‌اموز در طرح سنجش سلامت در استان بوشهر حضور یابند.

حسینی با اشاره به برخی از آزمایش‌های این طرح، افزود: بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش‌اموزان در قالب این طرح بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: از مهمترین اهداف این طرح می‌توانیم به شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی اشاره کنیم که خانواده‌ها باید به نزدیک‌ترین پایگاه به خود مراجعه کنند تا وضعیت سنجش فرزندانشان را بسنجند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر