شما اینجا هستید

سرخط خبرها » پیشرفت مخازن یک میلیون بشکه ای نفت خام جزیره خارگ ۹۷ درصد اعلام شد
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر : مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: هم اکنون پروژه ساخت چهار مخزن یک میلیون بشکه ای دردست ساخت در جزیره خارگ ۹۷ درصد پیشرفت دارد و بزودی با حضور مقام های ارشد صنعت نفت بهره برداری می شوند.

به گزارش صدای بندر به نقل از ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی شرکت پایانه های نفتی ایران روز یکشنبه به نقل از سید پیروز موسوی دربازدید از این پروژه درجزیره خارگ افزود: تسریع درتکمیل و بهره برداری این مخازن مهم و راهبردی در صنعت نفت ضروری است.

وی اضافه کرد: نقش راه اندازی این پروژه درفرآیند صادرات نفت خام کشور و قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی در سطح بین المللی در زمینه دیپلماسی انرژی مهم و حیاتی است.

موسوی ادامه داد: با وجود برخی موانع ناشی از تحریم های اخیر که درسال گذشته برای اجرای این پروژه، رو به رو شدیم اما با همت و توان فنی کارکنان و همکاری و تعامل با توانمندان داخلی، به نقطه مطلوب دست یافتیم.

وی یادآورشد: به دلیل وجود تحریم ها، محدودیت های بانکی، نوسانات ناگهانی و پیش بینی نشده بهای ارز در سال ۹۱ و رشد ناگهانی و غیرمنتظره قیمت ها، با مشکلات متعددی در اجرای این پروژه بوجود آمد اما بخش زیادی از مشکلات با تلاش کارکنان و حمایت مجموعه مدیران صنعت نفت برطرف شد.

با افتتاح چهار مخزن یک میلیون بشکه ای نفت خام در خارگ ظرفیت ذخیره سازی نفت خام در این جزیره از ۲۴ میلیون بشکه کنونی به ۲۸ میلیون بشکه افزایش می یابد.

عملیات اجرایی احداث چهار مخزن یک میلیون بشکه ای نفت خام در جزیره خارک با توجه به چشم انداز نظام جمهوری اسلامی ایران و صنعت نفت کشور برای توسعه و افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت خام، به منظور تداوم زنجیره ارزش انرژی کشور و عطف به مصوبات شرکت ملی نفت ایران و شرکت پایانه های نفتی ایران آغاز شده است.

ساخت این پروژه ۳۳۴ میلیارد و ۴۳۴ میلیون ریال و چهار میلیون و ۱۹۲ و ۲۳۸ دلار اعتبار در بهمن سال ۸۶ آغاز شد و طبق برنامه زمانبندی و قرارداد باید درمدت ۳۶ ماه در بهمن سال ۹۲ بهره برداری می شد.

جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور است که در فاصله ۵۷ کیومتری شمال غرب بوشهر در آبهای خلیج فارس واقع است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر