شما اینجا هستید

اخبار » چینی ها در گناوه مجتمع پتروشیمی می سازند؟
گروه : اخبار

صدای بندر : خبرگزاری ها امروز از توافق مهم ایران و چین در خصوص ساخت مجتمع پتروشیمی در استان بوشهر به مبلغ دو میلیارد یورو خبر دادند

به گزارش صدای بندر؛ مسئولان ایرانی و چینی یک توافق دو میلیارد یورویی به منظور بازگشایی منابع فاینانس مجتمع پتروشیمی بوشهر دست یافته اند. از این رو در جریان مذاکرات اخیر میان مقامات شرکت چینی “Catic” با مدیران ارشد شرکت سرمایه گذاری ساتا و مجمع پتروشیمی بوشهر در پکن، چگونگی عملیاتی شدن این فاینانس و جزئیات آن مورد مذاکره قرار گرفته است.
میزان این فاینانس مجتمع در دست ساخت پتروشیمی بوشهر بالغ بر ۱۵ میلیارد یوان چین (معادل دو میلیارد یورو) تخمین زده شده و پیش بینی می شود با تزریق این مبلغ فاینانس عملیات فاز دو اجرای این پروژه پتروشیمی به زودی آغاز شود..
این در حالیست که استاندار بوشهر چندی پیش در نشست خبریش بعد از سفر معاون رئیس جمهور به بوشهر از احداث دو مجتمع پتروشیمی در گناوه و دشتستان خبر داده بود و اعلام کرد که جانمایی این مجتمع در گناوه نیز انجام گردیده است.

واحدهای فرآیندی پتروشیمی بوشهر متشکل از ۸ واحد بوده که با دریافت گاز ترش و شیرین سازی تا مرحله تولید اتان و متانول به عنوان محصولات واسطه و سپس تولیدات گلایکل ها و پلی اتیلن، اسید استیک و ونیل استات منومر زنجیره تولید رادر چهارمرحله طی می کند.

تمامی مراحل احداث این مجتمع پتروشیمیایی با بهره گیری از دانش فنی داخلی و توسط مشاوران، مهندسان، پیمانکاران و سازندگان داخلی انجام می شود. در حال حاضر عملیات احداث واحدهای شیرین سازی، استحصال اتان و متانول و خرید تجهیزات ثابت و دوار واحدهای شیرین سازی، استحصال اتان و متانول در حال پیگیری و اجراست.

بر اساس برنامه زمان بندی تعریف شده پیش بینی می‌شود فاز اول این طرح پتروشیمی تا دو سال آینده و فاز دوم آن تا پایان سال ۹۶ در مدار بهره برداری قرار بگیرد.
حالا باید منتظر ماند و دید که کی چشم بادمی های چینی برای ساخت این مجتمع پتروشیمی میهمان گناوه ای ها می شوند.

  1. علی

    با سلام
    چینی ها طرح پتروشیمی بوشهر در عسلویه را فاینانس مالی می کنند نه پتروشیمی گناوه را برای اطلاع بیشتر از مهندس بهزادی بنیانگذار طرح های گناوه و برازجان اطلاع حاصل نمایید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر