شما اینجا هستید

سرخط خبرها » صید ماهی حلوا سفید ممنوع شد
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: مدیر پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر گفت: صید ماهی حلوا سفید در آب‌های خوزستان و بوشهر ممنوع است.

به گزارش صدای بندر به نقل از خبرنگار مهر، خسرو آئین جمشید عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان شیلات حفظ ذخایر آبزیان است که در برخی از ایام سال با صدور بیانیه‌هایی صید برخی گونه‌های آبزیان ممنوع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ماهی حلوا سفید در معرض نابودی قرار گرفته است، افزود: در شرایط کنونی ماهی حلوا سفید در شرایط حضور مولدان در آب‌های استان بوشهر و خوزستان است که باید از صید آنها جلوگیری کرد.

مدیر پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر با اشاره به نقش بسیار مهم محدودیت‌های صید برای حفظ ذخایر آبزیان، تصریح کرد: ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در آب‌های خوزستان و بوشهر به مدت ۴۵ روز اجرا می‌شود که یان محدودیت از فردا اعمال می‌شود.

ترال یا کف‌روب مخرب‌ترین نوع صید آبزیان است

وی در ادامه به خطرات صید ترال یا کف روب اشاره کرد و افزود: این نوع صید از مخرب‌ترین انواع صید است که گونه های مختلفی را تلف می‌کند و ذخایر آبزیان را در نابودی قرار می‌دهد.

آئین جمشید با بیان اینکه صید قاچاق ضربات جبران ناپذیری به آبزیان وارد می‌کند، گفت: در برخی ماه‌ها برخی انواع صید ممنوع است که متاسفانه برخی افراد این محدودیت‌ها را رعایت نمی‌کنند و شاهد مشکلات بسیار زیادی هستیم.

وی افزود: صید ترال باعث به دام افتادن برخی از آبیان غیر ماکول و ماهی‌های بسیار کوچک می‌شود که بسیار مخرب است و ممنوعیت آن از ۲۰ سال پیش اعلام شده و تنها یک ماه در سال برای صید میگو مجاز است.

مدیر پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر با بیان اینکه صید کف‌روب باعث نابودی جلبک‌ها، مرجان‌ها و لاروهای ماهیان می‌شود اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد آبزیان صید شده در روش کف‌روب باید به دریا ریخته شوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر