شما اینجا هستید

ویژه » دعوا های خانوادگی بیشترین پرونده ها را در دادگستری گناوه دارند
گروه : ویژه

صدای بندر: رییس دادگستری گناوه گفت: بیش از یک سوم حجم پرونده های وارده و تشکیل شده در دادگستری و شوراهای حل اختلاف این شهرستان دعاوی خانوادگی و مسایل مربوط به آسیب های اجتماعی ازجمله طلاق است.

به گزارش صدای بندر؛داریوش قاسمی زاده در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: وجود این پرونده ها سبب شده تا قضات، کارکنان و شوراهای حل اختلاف بیشترین وقت خود را به این موضوع اختصاص داده و نتوانند به پرونده های مهم رسیدگی کنند.

وی با بیان این که اعتیاد و موادمخدر درافزایش این پرونده ها دخیل بوده، اظهارکرد: برای کاهش این پرونده ها در دادگاه ها باید چاره اندیشی شود که دراین ارتباط برنامه های آموزشی ازسوی نهادهای فرهنگی و مذهبی لازم است و می تواند اثرگذار باشد.

قاسمی زاده گفت: درجامعه امروزی قبح طلاق ازبین رفته و شکسته شده و بمحض این که طلاقی انجام شد بلافاصله مطلقه با فرد دیگری ازدواج می کند.

رییس دادگستری گناوه، بیکاری، بالارفتن توقعات و تشریفاتی بودن زندگی را از دیگر عوامل ایجاد دعواهای خانوادگی و آسیب های اجتماعی دراین شهرستان است که دیگر نقاط کشور نیز به این علل گرفتار است.

قاسمی زاده اظهارکرد: دادگستری این شهرستان تعامل و همکاری خوبی با دیگر ادارات این شهرستان و روحانیون بویژه امام جمعه که رهنمودهای ایشان رهگشا بوده، دارد.

رییس دادگستری گناوه با تبریک گرامیداشت هفته قوه قضاییه و تسلیت بمناسبت سالروز شهادت شهید بهشتی و یاران باوفایش، افزود: دادگستری این شهرستان به مناسبت هفته قوه قضاییه برنامه های مختلفی درنظرگرفته که دیدار با امام جمعه، خانواده های معظم شهدا، غبارروبی گلزار مطهر شهدا و برپایی ایستگاه صلواتی در مسیر نمازگزاران نمازجمعه از مهم ترین آنان است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر