شما اینجا هستید

سرخط خبرها » فاضلاب زندان مرکزی بوشهر مشکلات زیست محیطی ایجاد کرده است
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر – مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی استان بوشهر گفت: متصل نبودن فاضلاب زندان مرکزی بوشهر به خطوط انتقال فاضلاب شهری مشکلات زیست محیطی ایجاد کرده است.

به گزارش صدای بندربه نقل ازایرنا- حمید رضا حیدری روز دوشنبه درنشست سازمان های وابسته قوه قضاییه دراستان بوشهر افزود: هم اینک روزانه حجم زیادی فاضلاب تولیدی زندان مرکزی درزمین های اطراف این مجموعه رها می شود که باعث رویش بیشه زار و ساطع شدن بوی نامطبوع شده است.

وی اضافه کرد: مشکل اصلی زندان مرکزی بوشهر تراکم بیش ازحد زندانی است طوری که بیش ازچهار برابر ظرفیت درآن زندانی هستند.

حیدری اضافه کرد: زندان مرکزی بوشهر در سال ۶۴ با ظرفیت ۳۵۰ نفر ساخته شد اما هم اینک یکهزارو۵۰۰ نفر زندانی در آن نگهداری می شود.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهرگفت: تاسیسات برق و آب زندان مرکزی نیز جوابگو نیست طوری که نوسان برق سیستم های خنک کننده را با مشکل روبه رو کرده است.

وی اظهارکرد: اردودگاه نگهداری زندانیان مواد مخدر درشهرستان دشتستان احداث شده که در صورت حمایت مالی با تجهیز آن امکان بهره برداری درهفته دولت وجود دارد.

حیدری ادامه داد: این ارودگاه ظرفیت ۳۰۰ نفر زندانی را دارد که با انتقال این شمار، وضعیت زندان مرکزی بوشهر از نظر فضا برای نگهداری مابقی زندانیان مطلوب تر خواهد شد.

وی گفت: ساخت دو زندان در شهرستان های کنگان و گناوه نیز دردستور کار است که پیش بینی می شود ساخت زندان گناوه درسال جاری آغاز شود.

حیدری افزود: ساخت زندان کنگان نیز در گرو همکاری مسوولان برای تامین زمین مورد نیاز است.
وی اضافه کرد: بوشهر تنها استانی است که کانون اصلاح و تربیت آن در فضایی غیر استاندارد و در چند اتاق در کنار ساختمان اداری افراد در آن نگهداری می شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر