شما اینجا هستید

سرخط خبرها » بسته‌بندی غیراستاندارد و نگهداری نامناسب عامل کاهش کیفیت خرمای بوشهر است
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: بسته‌بندی غیراستاندارد و نگهداری نامناسب عامل کاهش کیفیت خرمای بوشهر است.

به گزارش صدای بندربه نقل ازخبرگزاری مهر، محمدرحیم بهره‌مند ظهر شنبه در نشست بررسی کیفیت و استاندارد خرما اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان یکی از قطب‌های تولید خرمای کشور است که تعداد زیادی از مردم استان بوشهر نیز در این بخش مشغول به فعالیت هستند و لازم است که برای افزایش کیفیت خرمای استان تلاش شود.

وی بر لزوم ضدعفونی کردن و نگهداری محصول خرما پس از برداشت آن تاکید کرد و ادامه داد: برخورداری از سردخانه و انبار مناسب برای ذخیره خرما در استان بوشهر بسیار مهم است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به استفاده کم از سموم و کدهای شیمیایی در باغات خرما، بیان داشت: یکی از نقاط قوت تولید خرما در استان بوشهر استفاده کم از مواد شیمایی در تولید ان است.

وی با اشاره به ارزیابی‌ها و بررسی های صورت گرفته روی محصول خرما، اضافه کرد: از نظر بیشینه باقیمانده آفت‌کش‌ها و سموم کشاورزی در خرمای استان بوشهر شاهد استانداردهای خوبی هستیم و پنج باغ بررسی شده پروانه استاندارد تشویقی محصول سالم گرفتند.

عدم نگهداری مناسب خرما باعث آفت‌زدگی و پوسیدگی می‌شود

بهره‌مند با بیان اینکه بسته‌بندی نامناسب و عدم رعایت شرایط نگهداری مناسب از مهمترین مشکلات در زمینه نگهداری محصول خرما است، افزود: در استان بوشهر کمبود فضای سرخانه‌ای به شدت احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه عدم نگهداری مناسب خرما باعث آفت‌زدگی، دوپوسته شده و پوسیدگی این محصول می‌شود، تصریح کرد: تغییر خاصی در شیوه بسته‌بندی محصولات خرمای استان بوشهر از سنتی به مدرن صورت نگرفته است.

مدیرکل استاندارد بوشهر تاکید کرد: واحدهای بسته‌بندی خرما استان بوشهر نیز همان روش های سنتی را با استفاده از سیستم دستی و یا نیمه صنعتی در دست اجرا دارند که شاهد کیفیت پائین بسته‌بندی هستیم.

وی از عدم شستشوی محصول خرما به عنوان یکی از مهمترین عوامل بی‌کیفیتی این محصول نام برد و گفت: باید زمینه فرآوری محصول خرمای استان بوشهر توسط واحدهای فراوری ایجاد شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر