شما اینجا هستید

ادیان گردی » به عشق علی کریمی شماره ۸ می‌پوشم/ می‌خواهم در جام جهانی قطر بازی کنم
گروه : ادیان گردی

صدای بندر:محمد شریفی نونهال بوشهری تیم ملی ایران و باشگاه فولاد خوزستان آرزوهای بزرگی در سر دارد و می‌خواهد در آینده در فوتبال آقایی کند.

به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، بوشهر و فوتبال را دو کلمه آشنا به یکدیگر باید دانست، وقتی در فرودگاه نگاه معصومانه و البته امیدوارانه‌اش را دیدم، انگیزه‌ام برای صحبت با او بیشتر شد، بسان اکثر پروازهای تهران به بوشهر با چاشنی تلخی به نام تاخیر هم روبرو شدیم.

سوژه گزارش ما فوتبالیست ۱۴ ساله بوشهری است که شماره ۸ تیم ملی نونهالان ایران را می‌پوشد و قرار است تا کمتر از یک ماه آینده در رقابت‌های قهرمانی آسیا پیراهن ارزشمند ایران را بر تن کند.

محمد آرام و بی سر و صدا نشسته، استخوان ترکانده و کم کم در راه بزرگی گام برمی‌دارد.

وقتی از او می‌پرسم اوضاع و احوال چگونه است می‌گوید: این روزها مرتب و منظم در اردوهای تیم ملی هستیم و آماده می‌شویم در راه قهرمانی آسیا، برق نگاهش و خوشحالی‌اش برای بستن بازوبندی کاپیتانی تیم ملی نونهالان ایران او را به حرف آورد: آقا در بازی روز گذشته که کاپیتان اول تیم نبود من بازوبند را بستم، ان‌شاءالله دعا کنید در همدان که میزبان قهرمانی نونهالان آسیا هستیم قهرمان شویم.

رویای شیرین و دست یافتنی محمد هم در نوع خود جالب است: مسئولان تیم ملی وعده داده‌اند اگر با این تیم قهرمان آسیا شویم اسکلت اصلی را برای جام جهانی جهانی نوجوانان حفظ خواهند کرد، پسرک ۱۴ ساله بوشهری با نونهالان فولاد خوزستان قهرمان ایران شد، همین ۳ ماه پیش با جام قهرمانی عکس انداخته ، تازه با شوق فراوانی از پاداش یک‌میلیون تومانی فولادی‌ها به بازیکنان خبر می‌دهد.

وقتی این صحبت را مطرح می‌کند یاد روزی می‌افتم که عده‌ای در این شهر برای رباط پاره‌ها و پا به سن گذاشته‌های فوتبال سفره پهن کردند اما دریغ از اینکه امثال محمد شریفی در این شهر مستعد و فوتبال‌خیز منتظر یک نگاه مهربانانه هستند.
از او می‌پرسم الگویت در فوتبال کیست با تمام وجود می‌گوید علی کریمی آقا، به عشق او شماره ۸ تیم ملی را می‌پوشم، در بین خارجی‌ها هم به استیفن جرارد علاقه خاصی دارم، می‌خواهم در جام جهانی قطر برای تیم ملی بزرگسالان ایران بازی کنم.

بشنوید از شرایط این بوشهری که دو فصلی است در فولاد خوزستان بازی می‌کند و یکی از مهره‌های اصلی تیم نونهالان باشگاه مدرن و حرفه‌ای فوتبال ایران است.

محمد شریفی فرزند دیار آب و آفتاب، هافبک دفاعی فولاد خوزستان در فینالی که تیمش با ۶ گل نفت آبادان را شکست داده زننده ۲ گل تیمش بوده، او در طول فصل برای فولاد ۸ گل زده که آماری فوق‌العاده برای یک هافبک تدافعی آن هم در این سن و سال محسوب می‌شود.

در لابه‌لای صحبت کردن با این نونهال خوش استیل بوشهری به نکته‌ای جالب برخوردم، این پسر قدرشناس هم است: در تیم ملی مربیان زیادی برایم زحمت کشیده‌اند که جای تقدیر دارد اما در بوشهر مدیون عبدالله بنافی و میثم وفایی هستم، در بوشهر خیلی استعداد داریم اگر توجه بیشتری صورت بگیرد مطمئن باشید باز هم در تیم ملی رده‌های مختلف نماینده خواهیم داشت.

او حالا یکی از پتانسیل‌ها و آینده‌های فوتبال این مملکت است که می‌تواند جانشین شایسته‌ای برای جواد نکونام و آندو تیموریان باشد، یادمان باشد محمد شریفی فرزند بوشهر است که در فولاد آقایی می‌کند و نماینده بوشهری‌هاست در تیم ملی نونهالان ایران.

اواخر سفر ۷۰ دقیقه‌ای با هواپیما به این فکر فرو می‌روم که در استان بوشهر به اندازه کافی استعداد فوتبالی وجود دارد اما یک جواب تکراری روح و جسم انسان را آزار می‌دهد چرا هیچ توجهی به فوتبال در استان ما نمی‌شود؟ اصفهان، کرمان، خوزستان و … حق استفاده از منابع عظیم مس و فولاد را دارند اما فوتبال بوشهر دریغ از یک بودجه مشخص نفتی برای فوتبالش …

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر