شما اینجا هستید

ویژه » اجرای دوره‌های آموزشی ویژه مادران در دیلم
گروه : ویژه

صدای بندر: رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم از اجرای دوره‌های آموزشی در هفته شیر مادر برای مادران شیرده ماه اول و مادران بارداری که در انتهای دوره بارداری قرار دارند، خبر داد.

به گزارش صدای بندر به نقل از خبرگزاری فارس از دیلم، عبدالحسین ناصری پیش از ظهر امروز در نشست مدیران بهداشتی درمانی دیلم اظهار داشت: از این پس آزمایش هیپوتیروئیدی سه تا پنج روز اول تولد و مشاوره کلینیک شیر مادر بصورت یکجا فقط در مرکز بهداشتی درمانی امام رضا(ع) برای یک دوره زمانی سه ماهه انجام و نتایج اجرای این برنامه به شبکه اعلام شود.

وی بیان داشت: واحد سلامت خانواده از کلینیک شیر مادر دیگر شهرستان‌ها که در این زمینه موفق عمل کرده‌اند باید بازدیدی انجام دهد و از تجارب موفق آنها در کلینیک شیر مادر شهرستان استفاده شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم از اجرای دوره‌های آموزشی در هفته شیر مادر برای مادران شیرده ماه اول و مادران بارداری که در انتهای دوره بارداری قرار دارند، خبر داد.

ناصری در ادامه سخنان خود تاکید کرد: مسئولان اجرای مصوبات جلسات ستاد برای پیگیری و اجرای مصوبات برنامه‌ریزی کنند.

وی اضافه کرد: کارشناسان ستادی حتماً قبل از بازدید از مراکز بهداشتی درمانی با سرپرست مرکز هماهنگی کنند و بعد از پایان بازدید، نکات کلیدی را به سرپرست گزارش کنند.
ناصری خواستار جا افتادن برنامه سوانح و حوادث در مراکز بهداشتی درمانی و جدی گرفتن این برنامه شد.

وی گفت: گسترش شبکه حدود و انتظارات دانشگاه از شهرستان در سال‎جاری را در اسرع وقت به مراکز بهداشتی درمانی ارسال کند.

رئیس شبکه بهداشت دیلم افزود: برنامه هفتگی هر واحد برای اطلاع مدیریت شبکه از فعالیت‌های هفتگی هر واحد، شنبه هفته بعد در سیستم اتوماسیون اداری گذاشته شود.

ناصری خواستار پایش ریزتر و دقیق‌تر خانه‌های بهداشت بنه‌اسماعیل و سیامکان از سوی کارشناسان ستادی شد.

وی ادامه داد: واحدهای ستادی برنامه عملیاتی نهایی شده سال ۹۳ ستاد و مراکز بهداشتی درمانی را تا ۲۵ تیر تحویل واحد گسترش دهند.

رئیس شبکه بهداشت دیلم در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: باید زمینه‌سازی فکری و ذهنی روی موضوعات جلسه داشته باشیم تا موضوعات مطرح شده در جلسه به نتایج مطلوب برای اجرا برسد.

ناصری خاطرنشان کرد: یک فاصله اطلاعات علمی بین ستاد و مراکز بهداشتی درمانی وجود دارد و این یک مشکل اساسی است و باید روی آن برنامه‌ریزی کنیم تا پرسنل ضعیف مراکز هم مثل نیروهای ستاد قوی و برنامه‌ای عمل کنند.

ناصری تصریح کرد: تقویت مدیریت مراکز بهداشتی درمانی، تقویت سیستم انطباق عملکرد با مزایابرای پرسنل قوی و ضعیف، انتقال توانمندی‌های ستاد به مراکز و خانه‌های بهداشت از جمله راهکارهایی برای کم کردن این فاصله است.

وی افزود: باید واقعیت‌ها را قبول کنیم و دیدگاه‌های پرسنل مراکز بهداشتی درمانی نسبت به ستاد را بپذیریم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر