شما اینجا هستید

سرخط خبرها » جشن گلریزان برای آزادی زندانیان در بندرریگ برگزار شد
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: با حضور مسئولان بخش بندر ریگ و خیرین بندرریگی جشن گلریزان در سالن شهید باقرتاش ریگ برگزار شد.
به گزارش صدای بندر به نقل ازخبرگزاری مهر، شامگاه سه‌شنبه نشستی برای تجلی انسانیت، خیرخواهی و کار خداپسندانه، مکانی برای نزدیکی بیشتر به خدا و محلی برای احساس همدردی و کاهش آلام بشری و کاستن از درد و رنج خانواده های زندانیان نیازمند در در بند در سالن شهید باقرتاش بندرریگ تشکیل شد.

همه آمده بودند تا با کمکی هر چند اندک به واژه انسانیت تلنگری دوباره بزنند و نگذارند این بعد انسانیت به فراموشی سپرده شود.

جشن گلریزان امسال با شکوه تر از سال های گذشته برگزار شد و چشم امید زندانیان در بند به نیت های خالصانه روزه دارانی بود که برای معامله با خدای خود در محلی معنوی حضور یافتند تا به این شعر سعدی که ˈبنی آدم اعضای یکدیگرند که درآفرینش زیک گوهرند ˈمعنا ببخشند.

آیین امسال با پخش کلیپی از دیدار خانواده های زندانیان با آنان در زندان آغاز شد و جمعیت را تا پایان برنامه تحت تاثیر قرار داد؛ جایی که فرزندان کوچک بیقرار نبود پدرانشان بودند و مادران و پدران پیری که مدت ها با چشم گریان سر بر بالش می گذارند تا جگر گوشه شان از بند رهایی یابد و بعد از خدا امید به خیرین برای آزادی فرزندشان دارند.

بسیاری از مسئولان بخش ریگ از جمله امام جمعه، بخشدار و مدیران دیگر دستگاه‌های اجرایی بخش ریگ در این آیین حضور داشتند تا در کنار مردم، همراه و همگام با آنان برای رهایی زندانیان اقدامی خیرخواهانه هر چند کوچک کنند.احساس مسئولیت در برابر همنوع موجب اعتلای انسانیت آدم‌ها می‌شود

امام جمعه بندرریگ در این آیین اظهار داشت: انسان ها برای اعتلای بعد انسانیت خود در جامعه نباید نسبت به همنوعان خود بی تفاوت باشند، بلکه باید با احساس مسئولیت در قبال همدیگر به رفع مشکلات هم کمک کنند.

حجت الاسلام سید عنایت هاشمی منش گفت: همه انسان ها توسط خداوند متعال برای مشارکت در امور خیریه و خداپسندانه فراخوانده شده اند و همگی باید فرمان خداوند را اجابت کنیم.

هاشمی منش احساس مسئولیت در برابر همنوع را موجب اعتلای بعد انسانیت آدم ها دانست و بیان داشت: کمک به همنوع، رفع مشکلات و گرفتاری های یکدیگر از تاکیدات دین مبین اسلام است که نباید از آن غافل بمانیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال خودش اجر و پاداش افراد خیر را می دهد، افزود: کمک به نیازمندان، اجابت فرمان الهی در کمک به همنوع است و از این رو خیرین در درگاه خداوند متعال از درجات والایی برخوردارند.

هاشمی منش همچنین به مردم توصیه کرد در زندگی خود بیشتر مواظب و هوشیار باشند تا گرفتار برخی مسایل از جمله تصادفات رانندگی نشوند و نیز با آگاهی و دقت کافی مبادرت به فعالیت اقتصادی کنند.

برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان بوشهر ۱۴۰ میلیارد ریال نیاز داریم

رئیس اداره بازرسی اداره کل زندانهای استان بوشهر نیز در این آیین اظهار داشت: مردم استان بوشهر سال گذشته مبلغی نزدیک به ۴۰ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند که بر اساس این مبلغ ۱۱۶ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد از بند زندان رهایی یافتند.

سعید ملاکی از تلاش ستاد دیه برای آزادی ۱۰۹ زندانی جرائم غیرعمد استان بوشهر خبر داد و گفت: برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان بوشهر ۱۴۰ میلیارد ریال نیاز داریم که امیدواریم تامین شود تا این افراد بتوانند به آغوش خانواده خود برگردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر