شما اینجا هستید

اخبار » گرمای خرماپزان و جشن تولد یک سالگی
گروه : اخبار

گرمای خرماپزان و جشن تولد یک سالگی :

در مرداد، ماه گرم و خرماپزان جنوب صدای بندر نیز تولد خود را جشن می گیرد. رسانه ای که در سال ۱۳۹۰ پا به میدان روزنامه نگاری گذاشت و مثل این که دوست دارد با انتشار منظم خود حالا حالاها مهمان دیده ما باشد تا ما هر هفته چشممان به جمال این هفته نامه هشت صفحه ای روشن شود .

خب ،یک سال شاید کافی باشد که به ارزیابی این هفته نامه نشست و بعد نتیجه گرفت که آیا در رسالت خویش موفق بوده است یا نه و آیا توانسته بر جامعه و مخاطبان خود تاثیر بگذارد یا نه و یا طرح پرسش هایی که معمولا می توان به آن به ارزیابی یک نشریه پرداخت. ولی احساس می کنم باید باز به این نشریه یک ساله فرصت داد تا لااقل به بلوغ لازم برسد و بعد به نقد کمی و کیفی آن پرداخت که اگر  بخواهیم به نقد این چند شماره منتشر شده نیز بپردازیم جایش در این یادداشت نیست و خود مقاله ای مفصل و حوصله ای کافی می طلبد .

اما بنده احساس می کنم با توجه به رشد کمی و کیفی رسانه ها در جهان (عکس،تلویزیون،اینترنت، رادیو، کتاب، روزنامه، سینما و …) و همچنین استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در این رسانه ها باید به رسانه های محلی نیز به شکل حرفه ای نگریست . تفاوت های یک رسانه ای ، فراملی ، ملی ، منطقه ای و استانی باید تنها در شمارگان و تعداد مخاطبان آن باشد نه مثلا در نوع صفحه آرایی ، انتخاب تیتر و کیفیت مقاله ها و یادداشت ها … دست اندرکاران نشریه محلی باید توجه داشته باشند که از نظر اصول روزنامه نگاری و صفحه آرایی نشریه شان نباید از دیگر نشریات، سطح نازل تری داشته باشد . درست است، می توان از نظر گرافیکی و نقد هنری به مقایسه چند نشریه پرداخت و به آنها نمره داد ولی وقتی پای الفبای روزنامه نگاری و صفحه آرایی پیش می آید باید پذیرفت که باید دست و پای خود را بیشتر جمع کنیم .

متاسفانه بیشتر نشریات محلی ما دچار این نقص هستند اما صدای بندر از شماره اول خود سعی کرده است که به این اصول پای بند باشد و با انتخاب کادری خوب و همچنین گرافیک نسبتاً مناسب و تیترهای تقریباً جذاب راهی انتخاب کند که روز به روز از آن انتظار بیشتری می رود .

بنده امیدوارم در دهمین سال انتشار صدای بندر جشنی را برگزار کنیم (البته اگر شرجی و گرمای مرداد اجازه دهد) که در آن شاهد حضور دهها روزنامه نگار حرفه ای باشیم که صدای بندر آنها را پرورش داده باشد . صدای بندر می تواند با فعالیت و حضور مستمر خود در حوزه رسانه ها دهها پژوهشگر، مورخ، گرافیست، خبرنگار، شاعر، داستان نویس، گزارشگر و … تربیت کند . فرهیختگانی که افتخارشان این باشد که اولین اثرشان را در هفته نامه صدای بندر منتشر کرده اند .

اگر صدای بندر را یک انسان فرض کنیم دوست دارم در این روزها این اس ام اس (پیامک) را برایش ارسال کنم :

زندگیت را با لبخندهایت نگاه کن نه با اشک هایت ، سال های عمرت را با دوستانت بشمار نه به تعداد شمع های روی کیک تولدت .

زادروزت مبارک .

غلامحسین دریانورد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر