شما اینجا هستید

سرخط خبرها » امام جمعه گناوه: نمازجمعه، دژ مستحکم و پایگاه فرهنگی نظام علیه دشمنان است
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر- امام جمعه شهرستان گناوه گفت: نماز عبادی سیاسی جمعه از بدو تولد انقلاب تا کنون دژی تسخیر ناپذیر وپایگاه فرهنگی نظام جمهوری اسلامی علیه توطئه های دشمنان بوده وخواهد ماند.

به گزارش صدای بندربه نقل ازایرنا، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه با گرامیداشت سالگرد برگزاری نخستین نماز جمعه درسال ۱۳۵۸ به امامت آیت الله طالقانی افزود: یکی ازبرکات نظام مقدس جمهوری اسلامی نماز جمعه است.

وی اضافه کرد: درمناسبت های مختلف، سراشیبی ها و ناملایمات گوناگون عمر انقلاب ونظام ازجمله هشت سال دفاع مقدس، رزمدگان ما از این پایگاه های معنوی ودینی برای مواجهه با توطئه های دشمان برخاستند وپوزه دشمنان را برخاک مالیدند.

امام جمعه گناوه با اشاره به این که نمازجمعه وابسته به فرد، جریان وگروه خاصی نیست افزود: این همایش بزرگ دینی – معنوی متعلق به همه مردم ودرخدمت اسلام وانقلاب است.

وی در باره اهمیت روز جهانی قدس گفت: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس یک اقدام تاریخی از سوی امام خمینی (ره) است که با هدف زنده نگاه داشتن مساله فلسطین در وجدان مسلمانان و تحریک افکار عمومی اسلامی و جهانی علیه آخرین بازمانده استعمارگری روی زمین است.

رکنی حسینی ادامه داد، این پاسخ مثبت مردم به ندای معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) منجر به احیای روحیه مبارزه ای مردم فلسطین شده که نمونه بارز آن مقاومت جانانه مردم بی دفاع ومظلوم فلسطین درغزه است.
وی اظهار کرد: کشورهای غربی و صهیونیست ها همواره سعی کرده اند که قضیه فلسطین را مدفون کرده و آن را به عنوان منازعات عادی و روزمره مردم فلسطین و نه مساله غصب کردن یک سرزمین پس از کوچاندن ساکنان آن، مطرح کنند.

امام جمعه گناوه با اشاره به توصیف حضرت امام خمینی (ره) از رژیم صهیونیستی به عنوان غده سرطانی در منطقه گفت: مفهوم کلمه غده سرطانی که امام خمینی (ره) رژیم صهیونیستی را به آن توصیف کرد، قضیه فلسطین، بازگشت و آزادی برای همه ملت های جهان را در خود خلاصه می کند.

رکنی حسینی اظهار کرد: روزقدس همواره نقش پشتیبان رویارویی های جهادی ملت فلسطین دردفاع از هویت، سرزمین، وجود و حقوق خود درمقابله با رژیم صهیونیستی را داشته و ادامه خواهد یافت.

امام جمعه بندر گناوه افزود: روز قدس امسال نیز همزمان با حماسه سازی ملت فلسطین و مقاومت در برابر توحش و نسل کشی صهیونیست ها که با پشتیبانی برخی کشورهای عربی و غربی اکنون در غزه روی می دهد، برگزار خواهد شد.

وی، سکوت مرگبار مدعیان حقوق بشر را بی شرمانه خواند و افزود: آنها درواقع حقوق بشر رابه سخره گرفتند ودرقبال فجایع ونسل کشی صهیونیست ها علیه زنان وکودکان مظلوم وبی دفاع غزه نه تنها سکوت اختیار کردند بلکه فجیع تر از آن حق را به رژیم غاصب صهیونیستی دادند. ک/۲

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر