شما اینجا هستید

سرخط خبرها » امسال ۴۷۰ فرهنگی در استان بوشهر بازنشسته می‌شوند
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: رئیس دانشگاه فرهنگیان بوشهر گفت: در سال ۱۳۹۳ تعداد ۴۷۰ فرهنگی در استان بوشهر بازنشسته خواهند شد که ۵۰ نفر از آنها مختص شهرستان دشتی است و این رویه تا سال ۱۳۹۶ ادامه دارد.

به گزارش صدای بندر به نقل از خبرگزاری فارس، اکبر مولایی ظهر امروز در نشست هماهنگی راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان شهرستان دشتی اظهارداشت: این دانشگاه شکل جدیدی از تربیت معلم و دانشسراهای سابق است که در قالب یک دانشگاه و با رویکرد جدید در سه محور کار خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان با توافقنامه‌ای که با وزارت آموزش و پرورش داشته قرار شده است تا نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش را تربیت و در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد.

مولایی خاطرنشان کرد: رسالت دانشگاه فرهنگیان در سه محور پرورش نیروی انسانی مورد نیاز با توجه به تعداد دانش‌آموزان در کشور، ارتقاء مدارج علمی معلمان فعلی و ارائه آموزش‌های کوتاه مدت
در قالب آموزش‌های ضمن خدمت و دوره‌های مهارتی با توجه به ضرورت‌ها است.

وی تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان ارتقاء آموزش کیفی بیش از توسعه کمی است.

مولایی بیان داشت: سعی آموزش و پرورش این است تا دانشگاه‌های فرهنگیان در استان‌ها را به پردیس دختران و پسران تجمیع کنند و در استان بوشهر نیز چنین اتفاقی رخ داده است زیرا نحوه به‌کارگیری نیروهای مدرس در دانشگاه فرهنگیان باید نظام‌مند شود و فقط از نیروهایی که از لحاظ علمی، تخصصی و تعهدی دارای درجه بالایی هستند استفاده شود.

وی ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: محیط خوابگاهی که برای دانشجویان در نظر گرفته می‌شود باید یک محیط کاملا متفاوت با دهه شصت باشد.

مولایی اضافه کرد: امروزه با توجه به رشد اقتصادی و تحولی که در جامعه ایرانی صورت گرفته باید معیارهای خوابگاهی، رفاهی و فرهنگی همتراز با محیط زندگی و آموزشی باشد.

وی در خصوص نیازهای استان بوشهر یادآورشد: تعداد ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف آموزش و پرورش استان بوشهر مشغول به تحصیل بوده و حدود ۱۳ هزار کادر آموزشی و اداری نیز فعال هستند.

مولایی از بالا رفتن میزان بازنشستگان کادر آموزشی و اداری در اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد و گفت: در سال ۱۳۹۳ تعداد ۴۷۰ فرهنگی در استان بوشهر بازنشسته خواهند شد که ۵۰ نفر از آنها مختص شهرستان دشتی است و این رویه تا سال ۱۳۹۶ ادامه دارد.

وی یادآورشد: درسال جاری به ۱۸۰ نفر کادر آموزشی مقطع ابتدایی دراستان بوشهر نیاز است و تا چهار سال آینده به یک هزار معلم نیاز داریم.

مولایی با بیان اینکه کانال ورودی آموزش و پرورش تنها از طرف دانشگاه فرهنگیان است، افزود: دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش تاکید دارند که تنها راه ورود به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان است و دانشگاه قدرت اینکه این تعداد دانشجو را بتواند تا آن سال آماده کند ندارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر