شما اینجا هستید

سرخط خبرها » درآمد گمرک بوشهر ۱۱۸ درصد افزایش یافت/ افزایش ۱۵۵ درصدی واردات
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر گفت: طی چهار ماهه نخست امسال درآمد گمرک بوشهر ۱۱۸ درصد افزایش یافت.
به گزارش صدای بندربه نقل از خبرگزاری مهر، احمد پورحیدر عصر سه‌شنبه در نشست با مسئولان گمرک و بنادر بوشهر اظهار داشت: سیستم‌های نوینی به منظور توسعه فعالیت‌های گمرکی در بوشهر صورت گرفته است و در حال حاضر فرآیندهای گمرکی در بوشهر با سرعت بالاتری انجام می شود.

وی در ادامه به راه‌اندازی مانیفست الکترونیکی در گمرک بوشهر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این سامانه نقش بسیار مهمی در افزایش سرعت اجرای کارهای گمرکی و همچنین رضایت‌مندی فعالان این عرصه دارد.

مدیر کل گمرک بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود به میزان صادرات و واردات گمرکات بوشهر طی چهار ماه نخست امسال اشاره کرد و افزود: گمرکات استان طی چهار ماهه نخست امسال دارای بیش از ۶۸۶ میلیارد تومان درآمد بوده‌اند که ۱۱۸ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۲۶ درصدی صادرات غیر نفتی و مواد پتروشیمی

وی به وضعیت صادرات از گمرکات استان بوشهر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: طی چهار ماهه نخست امسال صادرات غیر نفتی به انضمام مواد پتروشیمی از گمرکات استان بوشهر دارای بیش از ۲۶ درصد افزایش بوده است.

پورحیدر با اشاره به صادرات چهار میلیون و ۳۴۰ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر، تصریح کرد: ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان بوشهر طی چهار ماهه نخست امسال بیش از دو میلیارد و ۸۹۰ میلیون دلار بوده است.

افزایش ۱۵۵ درصدی واردات از گمرکات استان بوشهر

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر تاکید کرد: میزان صادرات استان بوشهر طی مدت یاد شده از نظر ارزش دارای ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزنی نیز دارای ۹ درصد افزایش بوده است.

پورحیدر همچنین از واردات ۸۷۲ هزار و ۷۴۳ تن کالا طی مدت یاد شده خبر داد و افزود: این کالاها دارای ۹۳۵ میلیون و ۸۸۴ هزار دلار ارزش بوده است که از نظر وزنی ۱۵۵ درصد و از نظر ارزش ۲۵درصد افزایش داشته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر