شما اینجا هستید

سرخط خبرها » ۱۷۰۰ واحد مسکونی دشتستان تسهیلات بازسازی زلزله دریافت کردند
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: رئیس بازسازی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: ۱۷۰۰ واحد مسکونی دشتستان تسهیلات بازسازی زلزله دریافت کردند.
به گزارش صدای بندر به نقل از خبرگزاری مهر، سالار عبداللهی عصر سه‌شنبه در همایش علمی تخصصی زلزله اظهار داشت: استان بوشهر یکی از مناطق زلزله‌خیز کشور است که در سال‌های شاهد وقوع چندین زلزله در استان بوشهر بوده‌ایم و خسارات زیادی هم به واحدهای مسکونی وارد شده است.

وی از راه اندازی ۳۶ دفتر خدمات مهندسی بنیاد مسکن در استان بوشهر برای خدمات‌رسانی در زمینه مسکن خبر داد و افزود: گام‌های بسیار مهمی برای ارائه خدمات مناسب به زلزله‌زدگان در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر صورت گرفته است.

رئیس بازسازی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به زلزله سال گذشته شهرستان دشتستان افزود: در این زمین‌لرزه پنج هزار و ۳۰۰ واحد آسیب ‌دیدند که یک هزار و ۸۰۰ واحد تخریبی بودند که تسهیلات تاکنون به یک هزار و ۷۰۰ واحد پرداخت شده است.

لزوم کاهش تراکم جمعیت به ویژه در زندگی آپارتمان نشینی

معاون علمی پژوهشی مرکز مدیریت حوادث استان بوشهر نیز در این همایش اظهار داشت: مقابله با زلزله و نحوه امدادرسانی به افراد گرفتار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است که باید همه مسئولان در این زمینه همکاری و تلاش لازم را داشته باشند.

محمد مرشدی با اشاره به نقش بسیار مهم کاهش تراکم جمعیت به ویژه در زندگی آپارتمان نشینی برای کاهش تلفات حوادث، اضافه کرد: آموز همگانی نیز نقش بسیار مهمی در کاهش حوادث خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ایمنی، نظارت و کنترل از مهمترین موضوعات در زمینه مقابله با خسارات و تلفات زلزله است، بیان داشت: باید مانورهای مختلفی در این زمینه برگزار شود تا شاهد کاهش خسارات و تلفات باشیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر