شما اینجا هستید

سرخط خبرها » استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی ۲ مشخصه حرکت علم‌الهدی‌اهرمی
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر:استاندار بوشهر مطرح کرد
استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی ۲ مشخصه حرکت علم‌الهدی‌اهرمی
استاندار بوشهر گفت: استقلال طلبی و آزادی‌خواهی دو مشخصه حرکت حماسی و تاریخ‌ساز آیت‌الله‌ علم‌الهدی‌اهرمی در قیام دلیران تنگستان بوده است.

به گزارش صدای بندربه نقل ازخبرگزاری فارس، مصطفی سالاری بعدازظهر امروز در دومین همایش نقش آیت‌الله علم‌الهدی‌اهرمی در نهضت مشروطیت ایران که در شهر اهرم برگزار شد، به رشادت‌ها و استعمارستیزی مردم تنگستان اشاره و اظهار داشت: آیت‌الله علم‌الهدی‌اهرمی از افتخارات این شهرستان بوده که با مجاهدت خود گام‌های بلندی در راستای اعتلای این دیار برداشته است.

وی با بیان اینکه شهید رئیس‌علی دلواری و زائر خضرخان اهرمی از دیگر افتخارات تنگستان و استان بوشهر است، ادامه داد: در عصر حاضر نیز آیت‌الله جمی امام جمعه آبادان در دوران جنگ تحمیلی که با ایستادگی خود در نجات شهر آبادان از دست دشمن نقش بی‌بدیلی داشت از دیار حماسه‌آفرین تنگستان است.

سالاری به تبیین قیام دلیران تنگستان به رهبری علم‌الهدی‌اهرمی پرداخت و عنوان کرد: استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی دو مشخصه این حرکت حماسی و تاریخ‌ساز بوده است.

وی ادامه داد: در بعد استقلال‌طلبی این مجتهد مبارز با رهنمودهای خود، مردم را در دفاع از تمامیت ارضی کشور در مقابله با دشمن دلگرم می‌کرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه آزادی یک موهبت الهی است، گفت: مشخصه دوم علم‌الهدی اهرمی، حمایت از مشروطیت مشروعه بود، که در دفاع از آزادی‌ها بوده که خداوند به انسان‌ها عطا کرده است.

استاندار بوشهر ادامه داد: در نهضت مشروطیت، نقش علما قابل انکار نیست؛ به ویژه نقش علم‌الهدی اهرمی در جنوب کشور که در دوران خفقان با به خطر انداختن خود آزادی مردم را رقم زدند.

وی اضافه کرد: در زمانی که در دنیا چندان از آزادی‌خواهی سخنی نبود، علم‌الهدی‌اهرمی با جدیت این موضع را در کشور دنبال می‌کردند که این برای ما یک افتخار است.

سالاری به مفهوم جدید استقلال و آزادی اشاره و اذعان داشت: امروزه استقلال به بحث دفاع از مرزهای سرزمینی ختم نمی‌شود و سایر زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی را در‌بر ‌می‌گیرد.

وی افزود: در بحث آزادی که از دست‌آوردهای انقلاب اسلامی است، مشارکت مردمی در اداره امور از نشانه‌های آزادی در کشور است.

استاندار بوشهر در پایان سخنان خود اعلام کرد: اعتبارات لازم را برای بازسازی خانه علم‌الهدی‌اهرمی که به نام خانه مشروطیت در بوشهر نام‌گذاری شده است، اختصاص خواهیم داد.

در پایان نیز لوح تقدیر این همایش به استاندار بوشهر، فرماندار تنگستان، رئیس شورای اسلامی شهر اهرم، عبدالکریم مشایخی و حق‌شناس اهدا شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر