شما اینجا هستید

ادیان گردی » سافت بال استان بوشهر حال و هوای خوبی ندارد/ لزوم حمایت از سافت بال بانوان بوشهر
گروه : ادیان گردی

بوشهر-خبرگزاری مهر: سافت بال بانوان بوشهر یکی از تیم های قدرتمند در سطح کشور است که به دلیل حمایت نشدن از سوی مسئولین این روزها حال هوای خوبی ندارند.به گزارش خبرنگار مهر، ورزش سافت بال برگرفته از بیس بال که دارای چند وجه تمایز به آن است و این ورزش سافت بال از سال ۷۶ در ایران راه اندازی شد که در حال حاضر در استان‌های تهران، خراسان، بوشهر و کرج فعالیت چشمگیری دارند.

سافت بال یک ورزش تیمی برای آقایان و خانم‌ها است که با توپ و چوب بازی می کند و در بین خانم‌ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

استان بوشهر نیز همیشه در این ورزش حرفی برای گفتن داشته و رتبه‌های زیادی برای استان کسب کرده اند.

سافت بال استان بوشهر حال و هوای خوبی ندارد

در حال حاضر این ورزش حال و هوای خوبی در سطح استان ندارد و حمایت خوبی از سوی مسئولین صورت نمی گیرد و همین موضوع باعث شده که آنها را تیمهای استانهای دیگر بازی کنند.

استان بوشهر حدود ۱۳ سال است که تیم سافت بال دارد و مقام های گوناگونی را در سطح کشور کسب کرده است و حضور بازیکنان بوشهری در اردوهای تیم ملی یکی دیگر از افتخارات این استان به شمار می رود.

بوشهر ظرفیت بالایی در سافت بال دارد

سرمربی تیم ملی سافت بال بانوان ایران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اولین مرحله از اردوی تیم ملی سافت بال ایران از اول مرداد ماه با حضور ۵۵ بازیکن از استان‌های اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، چهار محال بختیاری، خراسان رضوی، سمنان، سیستان و بلوچستان، قم، کرمان،گیلان،هرمزگان و جزیره کیش در تهران به مدت ۴روز برگزار شد.

سیده نجمه حسینی افزود: اردوهای انتخابی تیم ملی سافت بال به منظور حضور در مسابقات بین‌المللی سافت بال جنوب غرب آسیا است که از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ شهریورماه سالجاری با حضور تیمهای هند، عراق، ایران و دو تیم از پاکستان در شهر کراچی پاکستان برگزار می شود.

وی ادامه داد:در اردوی اول ۲۹ بازیکن به اردوی دوم انتخاب شدند که این اردو از ۲۸ تا ۳۱ مرداد در اصفهان برگزار می شود که در پایان اردو۱۸ نفر به انتخاب خواهند شد.

حسینی به سافت بال استان بوشهر نیز اشاره و افزود: این استان در ورزش سافت بال از پتانسیل بالایی برخوردار است ملی متاسفانه هیچ گونه حمایتی از این تیم نمی شود و ما مجور شدیم در تیم خراسان رضوی فعالیت کنیم.

راهیابی ۵ بانونی خورموجی به اردوی تیم ملی سافت بال

سرمربی تیم ملی سافت بال ایران اضافه کرد: از سایر استان‌های دیگر کشور پیشنهاداتی هم داشتم که با بررسهای بعمل آمده در نهایت استان خراسان رضوی را برای مربی گیری انتخاب کردم.

حسینی بیان کرد: شهر خورموج نیز از بازیکنان خوبی در این رشته ورزشی برخوردار است به طوری که در اردوی اول تیم ملی هشت نفر به تیم ملی سافت بال دعوت شدند.

وی با تقدیر از حمایت‌های مسئولین شهرستان دشتی گفت: انصافا در این چند سال حمایت‌های خوبی در سطح شهرستان از این ورزش صورت گرفته و چندین بار تقاضا داشتند که مجددا تیمهای خورموج را احیا کنیم.

حسینی تصریح کرد: اولین بار این ورزش در شهر خورموج با همکاری سایر دوستان فعال کردم در همه رده‌های سنی ورزشکار داریم ولی کمپ ثابتی نداریم و تاکنون نیز مسابقات بین مدارس با حضور دانش آموزان برگزار کرده ایم که این خود یک افتخار است.

سیده نجمه حسینی از افتخارات استان بوشهر و شهر خورموج است که در حال حاضر سرمربی تیم ملی سافت بال ایران است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر