شما اینجا هستید

سرخط خبرها » خبرنگار نماد تعهد، امانت داری و حق جویی است/ خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند
گروه : سرخط خبرها

صدای بندر: مسئولان و دستگاه‌های مختلف استان بوشهر پیام‌های جداگانه‌ای را به مناسب روز خبرنگار صادر کردند.
به گزارش صدای بندربه نقل از خبرگزاری مهر، استاندار بوشهر در پیامی به مناسبت روز خبرنگار آورده است: روز خبرنگار یادآور مجاهدت خبرنگارانی که جان در کف اخلاص گذاشتند تا رسالت خود را به سرانجام رسانند، صمیمانه گرامی میداریم و به تمامی خبرنگارانی که به رسالت خطیر خود در عرصه اطلاع رسانی، ایمان دارند و دانستن را حق مردم می دانند و با رعایت اخلاق حرفه ای، شجاعانه در جهت نهادینه شدن حقوق شهروندی تلاش می‌کنند، درود می‌فرستیم.

مصطفی سالاری افزود: مفتخریم که در دولت تدبیر و امید، نگاه دولت‌مردان به تامین امنیت شغلی و دفاع از حقوق حرفه‌ای خبرنگاران و روزنامه نگاران است تا آنان آزادانه در حیطه وظایف و دل‌مشغولی‌های انسانی خود گام بردارند و با امنیت و آرامش بتوانند در جهت انعکاس نیازها و مطالبات گوناگون مردم عزیز ایران قلم زنند تا در فضائی آزاد، آرام و شفاف، دولتمردان با آگاهی از نیازها و مطالبات مردم، در جهت رفع و برآورده سازی آنها اقدام نمایند.

استاندار بوشهر افزود: شایسته است در این روز مهم، از تلاش، دلسوزی و حضور در صحنه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران استان بوشهر که نقش مهمی در توسعه استان ایفا می نمایند، تشکر و قدردانی نمایم و برای همه فعالان در عرصه رسانه، آرزوی توفیق و موفقیت نمایم.

خبرنگاران حرکتی جهادگونه در معرفی تحولات امیدبخش صنعت ایفا می‌کنند

مهدی یوسفی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در پیامی ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار، از تعامل سازنده رسانه ها با صنعت نفت و انعکاس اخبار و گزارش های پایتخت انرژی ایران اسلامی تقدیر کرد. متن کامل پیام بدین شرح است.

در این پیام امده است: تلاش بی وقفه و رنج بی دریغ اصحاب رسانه در مسیر سعادت ملت ایران و اعتلای نام بلند ایران
اسلامی مایه تقویت انگیزه و تلاش مضاعف و عزم ملی دیگر هموطنان در عرصه های مختلف از جمله صنعت عظیم نفت برای تحقق مدیریت جهادی توسعه کشور شده است.

وی می‌افزاید: امروز اصحاب رسانه همگام با صنعت عظیم نفت نقشی ماندگار در حرکتی جهادگونه در معرفی تحولات امیدبخش این صنعت به جامعه ایفا می کنند. اینجانب به نمایندگی از کارکنان سخت کوش صنعت نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مراتب قدردانی خود را از تعامل سازنده رسانه ها با این صنعت و انعکاس اخبار و گزارش های پایتخت انرژی ایران اسلامی ابراز می دارم.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در پایان آورده است: باشد که اصحاب رسانه با همت خویش چراغ روشنگری را همواره روشن نگه دارند.

خبرنگار نماد تعهد، امانت داری و حق جویی است

نماینده مردم شریف دشتستان درمجلس شورای اسلامی در پیامی آورده است: گسترش آگاهی محوری وتفکر درجامعه مرهون تلاش نخبگانی است که سختی کار شبانه روزی را برخود هموار می کنند تاجریان اطلاع رسانی صحیح واصولی دچاروقفه نگردد و طی این کوشش خستگی ناپذیرهمواره مورد فشارهای گوناگون قرارگرفته و عده ای سعی درمصادره این طیف دارند. لیکن قاطبه این قضر آگاه هیچگاه از رسالت اصلی خود که تبیین وتحلیل مواضع ارزشمند انسانی بود دست برنداشته و این وظیفه خود رابه بهترین شکل ممکن عملی نمودند.

حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد افزود: خبرنگار نماد تعهد، امانت داری وحق جویی درجامعه اسلامی است واهمیت نقش ارزشمند آن همواره به عنوان بازوی مسئولان وچشم بینا وناظر مردم مورد ارزش و احترام بوده است. جامعه ی بدون رسانه جامعه ای مسکوت و بی روح وجان است که درآن مسئولان انگیزه خدمت، ومردم امید به پیشرفت وتوسعه را در وجود خود احساس نمی کنند.

وی گفت: به عنوان نماینده مردم فرهنگ دوست دشتستان وخادم ملت بزرگ ایران، ۱۷مردادماه “سالروز شهادت شهید محمودصارمی و روزخبرنگار” روز حق گویی وحق جویی را باگرامیداشت یادوخاطره همه شهیدان وفقیدان عرصه قلم، رسانه وآگاهی بخشی، به تمامی فرهیختگان پرتلاش این حوزه تبریک وتهنیت عرض نموده و توفیقات بیش از پیش آنها رادر انجام وظایف خطیرشان از درگاه احدیت خواستارم.

خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی طی پیامی آورده است: خبرنگاران طلایه داران جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم هستند و وجدان بیدار جامعه و تصویر گر زمان خویشند و سلامت فکری و فرهنگی جامعه، مرهون تلاش های خستگی ناپذیر آنهاست.

عبدالکریم جمیری اضافه کرد: بی تردید رسانه‌ها نقش و جایگاه بسیار مهمی در ارتقا و پیشرفت جامعه و آگاهی‌بخشی به مردم دارندو وظیفه اصلی آنها رشد و اعتلای جامعه در عرصه فکر و اندیشه است؛ رسانه می‌تواند جامعه را در مسیر درست و صحیح خود قرار داده و نقش مهمی در تحقق پیشرفت و عدالت ایفا کنند.

وی ادامه داد: به نمایندگی از مردم شریف و سرافراز بوشهر، گناوه و دیلم ضمن تبریک روز خبرنگار به همه زحمتکشان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی، برای خبرنگاران متعهد و کوشای ایران اسلامی، سلامت قلم و توفیق روزافزون ادامه تلاش‌های رسانه‌ای را از درگاه ایزد منان خواستارم.

خبرنگار، وجدان بیدار جامعه است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر به مناسبت روز خبرنگار گفت: نشستن بر بال قلم در جاده آسمانی حقیقت و راستی و در نیفتادن در طوفان کژی در زمانه ما که عصر شبیخون فرهنگی است جهادی عارفانه است که کلام “مداد العلماء افضل من دماء الشهداء” را در چشمان آگاه جلوه گر می کند.

فرید محبی اضافه کرد: خبرنگار، وجدان بیدار جامعه و روشنی بخش راه و رسم زمانه خویش است و آگاهی فرهنگی، پویایی اجتماعی و سلامت فکری جامعه در گرو کوشش ها و مجاهدت های خبرنگاران و اصحاب قلم است.

وی افزود: خبرنگاران، سربازان جبهه فرهنگی و رزمندگان عرصه جنگ نرم هستند که با سلاح قلم به مقابله با تهاجم فرهنگی می روند و در این راه هرخطری را بجان خریده و دلاورانه با ناآگاهی‌ها می‌جنگند.

محبی ادامه داد: اکنون بهانه ای یافته ایم تا مجاهدت و حضور پاکبازانه ات را ارج نهیم و از همیاری و همراهی مشفقانه ای که تا کنون در تعامل با این نهاد در جهت اشاعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در جامعه و معرفی طرحهای توانمندی افراد تحت پوشش این نهاد مقدس مبذول فرموده اید،تقدیر و تشکر نماییم.

خبرنگار به جایگاهی می‏ رسد که جز رضایت حضرت دوست نمی‏بیند

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر در پیامی اورده است: ۱۷ مرداد که به یادمان شهادت مظلومانه محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، روز خبرنگار نامیده شده است، یادآور مجاهدت‌های زنان و مردانی حقیقت طلب است که بی ادعا وجود خویش را چراغ راه جامعه کرده‌اند.

دکتر علیرضا رئیسی افزود: خبرنگاران می‏دانند که آن کس که آگاه‏ تر است، مسئول‏ تر است. مسئول در قبال ملت و کشور، مسئول در قبال باورها و اعتقادات مردم، مسؤول در قبال منافع ملی، مسؤول در قبال تجاوز فکری و اندیشه‏‏ ای بیگانه‏ به مرزهای فرهنگی، مسئول در قبال اخلاق جامعه، مسئول در قبال کژاندیشی و کژرفتاری‏های بدخواهان کشور و این مسؤولیت و مسؤولیت‌ها نه تنها محدودیت نمی‏ آفریند، بلکه راه رسیدن به کمال را در این حرفه مقدس برای او هموار و هموارتر می‏ سازد و خبرنگار به جایگاهی می‏ رسد که جز رضایت حضرت دوست نمی‏بیند.

وی ادامه داد: روز خبرنگار را به تمامی اصحاب رسانه در روزنامه‏ ها و دیگر نشریات و همچنین خبرگزاری‏ ها و پایگاه‌های اطلاع‏ رسانی اینترنتی تبریک می‏ گویم و برای همه شما توفیق خدمت به مردم در این راه حساس و خطیر را از مسیر اطلاع‏ رسانی صحیح و دقیق و فارغ از نفسانیت و تعلقات مادی و دسته ‏بندی‏ های سیاسی از خداوند متعال آرزومندم.

خبرنگاران در ارتقای سطح دانش و آگاهی نقش کلیدی ایفا می کنند

شهردار آبپخش بمناسبت روز خبرنگار پیامی صادر کرده است که در بخشی از این پیام آمده است: هفدهم مرداد ماه یادآور تلاش و مجاهدت کسانی است که درتمامی عرصه ها با حضور خود مسئولیت تاریخی را دربیان واقعیات رقم می زنند.

حسین عباسی افزود: هم اکنون با حسن نظر دولت تدبیر و امید و گسترش فضای فرهنگ و اندیشه و نقد پذیری در جامعه این انتظار از خبرنگاران گرامی می رود با صلابت و قدرت به بیان واقعیات بپردازند و نقش خود را در تحقق جامعه آرمانی به خوبی ایفا کنند.

وی ادامه داد: ضمن گرامی داشت یاد وخاطره شهیدان والامقام عرصه آگاهی و امید، روز خبرنگار را به اصحاب رسانه و خبرنگاران امین و دلسوز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

خبرنگاران نماد بارزی از تعهد، تخصص، امانت داری و سلامت کاری هستند

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان بوشهرگفت: هفدهم مرداد ماه بنام مردان و زنان تلاشگری مزین گشته است که با تیزبینی و هوش خود، حقیقت طلبی و انعکاس واقعیات را سرلوحه کاری خود قرار داده اند؛ خبرانگارانی که فعالیت کاری آنها هدفی مقدس و نگاره های قلم هاشان دور از تعنه ها، مقصود ارزشمند و گران بهایی را دنبال می کند.

محمود احمدی افزود: خبرانگاران، نویسندگان و روزنامه نگاران و صاحبان اندیشه و قلم استان بوشهر با تلاشهای وافر خود در عرصه خبر و رسانه، نماد بارزی از تعهد، تخصص، امانت داری و سلامت کاری را به نمایش گذاشته اند و با وجود تمامی مشکلات در اجرای رسالت سنگین اطلاع رسانی همچنان استوار و ثابت قدم در مسیر پیشبرد منزلت رسانه ای خود گام برمیدارند.

وی افزود: اینجانب ضمن تبریک این روز، یاد و خاطره ی شهدای خبرنگار را نیز گرامی داشته و برای خبرنگاران متعهد و کوشای استان بوشهر، سلامت قلم و توفیق روز افزون از درگاه ایزد منان خواستارم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر