شما اینجا هستید

گفتگو » گفتگو با پزشک جوان دیلمی و متخصص ارتوپدی:/محرومیتهای شهر و منطقه ام،مشوق اصلی ام برای ادامه تحصیل بود
گروه : گفتگو

گفتگو با پزشک جوان دیلمی و متخصص ارتوپدی:

محرومیتهای شهر و منطقه ام،مشوق اصلی ام برای ادامه تحصیل بود

سال ۵۸ در خانواده ای پرجمعیت در دیلم متولد شد،دوران دبستان و راهنمایی را در دیلم گذراند و برای کسب آمادگی و شکست غول کنکور به دبیرستان دانشگاه بوشهر رفت و سال ۷۸ با قبولی در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز این غول را ضربه فنی کرد و ۱۰ سال بعد و در سال ۸۸ برای گذراندن دوره تخصصی باز هم به شیراز رفت و اکنون که پس از گذشت ۱۵ سال به عنوان متخصص ارتوپدی به دیلم آمده من هم مانند دیگر دیلمی ها از حضور این پزشک جوان و بومی در دیلم خوشحالم و به او افتخار می کنم. سال ۸۲ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با او آشنا شدم و شاید همین دوستی و آشنایی و انگیزه معرفی پزشکان بومی باعث شد تا امروز به بهانه روز پزشک پای صحبتهای شیرین این پزشک جوان دیلمی و نفر اول بورد تخصصی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بنشینیم.

۱- بیوگرافی مختصری از خود بگویید

روح اله خواجه هستم،متولد اول آذر۱۳۵۸ دیلم،۳۵ ساله،یک پسر دارم به نام حسین، در یک خانواده ۹ نفره برگ شدم و دوران دبستان و راهنمایی را در دیلم و دبیرستان را در دبیرستان دانشگاه بوشهر گذراندم.همسرم دندانپزشک و اهل سروستان فارس و در گناوه در مطب خود مشغول خدمت به مردم است.

۲- سال ورود،دانشگاه محل تحصیل و رتبه کنکور؟

با رتبه ۳۰۰ در سال ۷۸ وارد رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شدم.

۳- بعد از فارغ التحصیلی چه مدت در دیلم مشغول طبابت بودید؟

بعد از گذراندن دوران پزشکی عمومی در شیراز دوره طرح خود را در شهر امام حسن،روستای عامری و دیلم گذراندم و مدتی هم در بخش بوشکان و تنگ ارم دشتستان و شهر لیکک کهگیلویه و بویراحمد بعنوان پزشک خانواده مشغول به کار یودم تا اینکه در سال ۸۸ با رتبه دویست و پنجاه در آمون دستیاری پزشکی در رشته ارتوپدی پذیرفته شدم و دوباره به شیراز برگشتم و بورد تخصصی ارتوپدی را سال ۹۲ اخد نمودم و هم اکنون در گناوه مشغول گذراندن طرح تخصصی می باشم و در بیمارستان امیرالمومنین مشغول به کار هستم.

۴- چه مدت برای قبولی درآزمون دستیاری پزشکی درس می خواندید؟

مدتی که صرف خواندن برای قبولی دوره تخصص کردم از چهارماه کمتر بود و در این چهار ماه اکثر ساعات روز را مشغول به خواندن دروس مختلف بودم.که به همکارانم که قصد شرکت و قبولی در این آزمون را دارند توصیه می کنم با یک برنامه ریزی خوب حداقل ۶ ماه را برای مطالعه وقت بگذارند تا فشار زیادی در یک مدت کوتاه به آنها وارد نشود.

۵- مشوق ها و تاثیرگذارترین ها در موفقیت شما چه کسانی بودند؟

مشوق های اصلی من برای ادامه تحصیل پدر و مادر عزیزم بودند که در نوع خود از نظر حمایتهای روحی و اخلاقی نمونه هستند و جا دارد اینجا از معلم دلسوز و عزیزم آقای محمدرضا غزنوی که آرزوی سلامتی و سعادت برای ایشان دارم تقدیر و تشکر کنم.مشوق دیگرم محرومیتهای شهر و منطقه ام برای ادامه تحصیل در این رشته بود.

۶- سطح علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را چگونه ارزیابی می کنید؟

سطح علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بسیار بالاست و این دانشگاه هم از نظر علمی و هم کار عملی و کارورزی هیچ کمبودی برای آموزش دانشجویان رشته های پزشکی و پیراپزشکی ندراد و هرکس براساس توان خود می تواند ازاین سفره علمی بهر ببرد.

۷- چه توصیه ای به دانش آموزان رشته تجربی وپشت کنکوریها دارید؟

توصیه من به دانش آموزان این است که کمبوهای موجود منطقه را درک کنند و تلاش مضاعف کنند تا آینده مردم را بهتر و بهتر رقم بزنتد و هر کدام از دانش آموزان بر اساس استعداد خود با کسانی که راه را طی کرده در سایر رشته ها راهنمایی و مشاوره بگیرند.

۸- از اینکه بعداز ۱۵ سال دوباره به دیلم آمده ای و به همشهریانت خدمت می کنی چه احساسی داری؟

از اینکه بعداز مدتها سختی تحصیل و دوری از خانواده و شهرم به دیلم می آیم و حداقل خدمتی را به بیماران عرضه می کنم خیلی خوشحالم و آرزو می کنم خدا توفیق دهد تا بتوانم سلامتی بیشتر و کاملتری برای آنها مهیا کنم.

۹- از سختی ها و مرارتهای دوره دانشجویی بگویید.

تنهایی و دوری از خانواده سخت ترین مرارتهای دوره دانشجویی ام بوده و توصیه می کنم دانش آموزان و پزشکان شهرهای نزدیک مثل بوشهر،شیراز واهواز را انتخاب رشته کنند و جاهای دورتر مثل تهران را ابتدا انتخاب نکنند.

۱۰- شیرین ترین خاطره دوره دانشجویی؟

شیرین ترین خاطره های پزشکی ام وقتی است که بتوانم بهبودی بیماری را ببینم و رضایت وجوشان را شاهد باشم.

۱۱- برای پیشرفت و آبادانی دیلم اگر حرفی یا سخنی دارید بفرمایید

برای پیشرفت و توسعه شهر مردم بایستی اتحاد کامل جهت حل مشکلات و توسعه همه جانبه شهر داشته باشند و معلمان و اساتید دانشگاه در تربیت دانش آموزان و دانشجویان بومی به عنوان آینده سازان این شهر تلاش کنند.

۱۲- اکثر بیمارانی که به مطب شما مراجعه می کنند چه مشکلاتی دارند؟

اکثر آسیبهای اسکلتی عضلانی ناشی از تصادات موتور یا ماشین است که خود در اثر عدم احترام به حقوق هم نوعان و عصبانیت حین کارهاست که با تمرین صبر و حوصله می توان آمار سوانح و حوادث را کمتر و کمتر کرد.

۱۳- سخن آخر

سخن آخرم به مردم این است که در بحث پیشگیری ودرمان از توصیه های علمی بهره بگیرند،نه حرف های تبلیغاتی کوچه و بازار.چون اکثراً باعث صدمه بدنی آنها خواهد شد.

در پایان برای همه مردم عزیز دیلم و منطقه ام آرزوی سلامتی از درگاه خداوند منان دارم و از کم و کاستی های خود عذرخواهی کرده و التماس دعا دارم.و از شما که این فرصت را در اختیارم گذاشتید کمال تشکر را دارم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر