شما اینجا هستید

یادداشت اول » حوزه های انتخابیه نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس به عدد ۵ می رسد

حوزه های انتخابیه نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس به عدد ۵ می رسد
محمد مظفری-این روزها و با نزدیک شدن به انتخابات مجلس دوباره زمزمه زیاد شدن حوزه های انتخابی در استان بوشهر در محافل رسمی و غیر رسمی به گوش می رسد.بر اساس آمار جمعیتی این اتفاق باید در دوره قبل می افتاد که متاسفانه استان بوشهر به دلایلی که در این مقال مجالی برای باز کردن آن نیست ، نتوانست در افزایش حوزه های انتخابیه در کشور سهمی بگیرد ، و علنا حق و خقوق مرد استان بوشهر دراین بین نادیده گرفته شد اما حالا گویا انتظار ها به سر آمده با توجه به توسعه استان و افزایش جمعیت شاهد تغییراتی دراین زمینه خواهیم بود.
((چندی پیش نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه طرح افزایش تعداد نمایندگان به زودی در صحن‌ علنی مجلس بررسی می‌شود، گفته بود که بر اساس این طرح تعداد نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۱۰ نفر افزایش می‌یابد. ایشان گفته که بر اساس طرح افزایش تعداد نمایندگان و اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه، استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، همدان، قزوین، فارس، چهارمحال و بختیاری، البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، مازندران، کرمانشاه، تهران، بوشهر، اصفهان، خوزستان و لرستان مشمول این طرح شده و هر یک از آن‌ها دارای یک نماینده اضافه می‌شوند. ))
آنگونه که خبر می رسد وزارت کشور از ماه ها پیش با مشاوره با استانداری هایی که موضوع این طرح هستند نظر خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه نموده تا قبل از انتخابات مجلس امسال و با رای نمایندگان مجلس شاهد اضافه شدن بیش از ۲۰ نماینده مجلس دیگر در دوره آینده باشیم . دراین بین نیز خبر می رسد که طی ماه های گذشته استاندار بوشهر نظر خود را در خصوص چینش چدید شهرستان های ده گانه استان در پنج حوزه انتخابیه به وزارت کشور اعلام نموده است.
هر چند دراین بین نشریات استان با گمانه زنی پنج حوزه انتخابیه جدید را شامل گناوه و دیلم- بوشهر و تنگستان- دشتستان- خورموج و دیر و بالاخره عسلویه کنگان و جم معرفی نموده اند ولی بنظر می رسد که باید برای مشخص شدن شهرهای حوزه های پنچگانه انتخابیه استان که حالا به قطعیت رسیده تاز مان اعلام رسمی صبر کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر