شما اینجا هستید

اخبار » روحانی به عنوان یک حقوق دان آمد نه یک سرهنگ

حسن احمدی-آن روز که در انتخابات ریاست جمهوری سال هشتاد و چهار نه اصلاح طلبان توانستند به گزینه ی واحد برسند و نه شرایط طبیعی و ماوراء الطبیعه باب میل آن ها رفتار کرد ، نتیجه ی انتخابات با کمک عوامل غیبی آن شد که نباید می شد!!وسرنوشت ملت ایران به گونه ای رقم خورد که خیلی از کسانی که آن روز تاثیر گذار در نتیجه ی نهایی آن انتخابات بودند ، شاید امروز از ته دل از کرده ی خود پشیمان باشند . در انتخابات سال هشتاد و هشت هم اتفاقاتی رخ داد ک نه تنها اصلاح طلبان بلکه کل جامعه ایران شاید تا سالها نتوانند آثار منفی آن انتخاب را از بر و بوم ایران زمین پاک کنند . گرچه عده ای از حامیان افراطی دولت های نهم و دهم همچنان کارنامه ی خود را درخشان ترین و پاک ترین عملکرد ها می خوانند ؛ اما بربسیاری روشن است که کارنامه ی دو دولت قبل هیچ سنخیتی با شعارهای عدالت طلبانه و مهرورزانه اشان نداشته و نخواهد داشت مگر اینکه آن شعارها را جور دیگری معنا کنند .
پس از حوادث انتخابات سال هشتاد و هشت ، شاید خوشبین ترین افراد هم پیش بینی پیروزی اصلاح طلبان در انتخاباتی دیگر را نمی کرد ؛ چرا که خیلی ها به این باور رسیده بودند که اصلاحات مرده و به ورطه فراموشی رفته است. اما جامعه ایران باز هم به زیبایی به کارشناسان درس سیاست داد و نشان داد که شاید عده ای با شعارهای پوپولیستی چند صباحی بتوانند بر اریکه قدرت تکیه زنند ؛ اما در نهایت این جامعه به نحوی سره را از ناسره تشخیص می دهد . کارنامه ی دولت آقای احمدی نژاد کشور را دچار چنان سرنوشتی کرده بود که خیلی ها به دنبال راهی برای نجات ایران بودند . مشکلاتی چون بیکاری(پنهان و آشکار)فقر ، تورم ، تحریم های اقتصادی ، فساد اداری ، اختلاس های کلان و … چنان بر گرده ملت سنگینی می کرد که تنها آرزوی مردم کنار گذاشتن آن دولتمردان برای خلاصی از مشکلات بیشتر بود . وقتی آقای روحانی با شعار تدبیر و امید و تشکیل دولت راستگویان و درستکاران وارد عرصه انتخابات شد ، زمانی که آقای روحانی به عنوان یک حقوقدان و نه یک سرهنگ آمد ، هنگامی که آقای روحانی عدالت را درست معنا کرد ، و آن زمانی که مشکلات ملت ایران را به زبانی ساده و قابل فهم و لمس بیان نمود و مردم او را از جنس خودشان دانستند و آن گاه که بزرگان اصلاحات به احترامش برخاستند ؛ اعتماد مردم به او شکل گرفت و نتیجه انتخابات آن طور شد که خیلی ها آرزویش را داشتند . بی شک اکنون انتظار مردم ایران زمین این است که مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شده و کشور در مسیر ترقی و پیشرفت (که انتظار به جایی هم می باشد) گام بردارد. اما نباید فراموش کرد که : خراب کردن آسان است و آباد کردن مشکل . معضلاتی که در آن هشت سال گریبانگیر ملت شد به آسانی قابل حل نیست و نیاز به زمان مناسب می باشد تا خرابی ها آرام آرام رخت بربندد . دولت آقای روحانی وارث چنان مشکلاتی بود که درست کردن هریک نیاز به سال ها زمان دارد ولی در همین مدت کوتاه عمر دولت تدبیر و امید هم ؛ اقدامات مثبت دولت قابل تقدیر است ؛ به عنوان مثال طرح سلامت ایرانیان ، یکی از شایسته ترین و مفیدترین طرح هایی است که در جمهوری اسلامی انجام شده است ؛ چرا که بسیاری از مردم ایران توانایی پرداخت هزینه های درمانی آنچنانی را نداشتند و هزینه های درمانی بار سنگینی بر دوش ملت بود . ( مطمئنا اینچنین طرح های رفاهی ، ماندگارتر و نتیجه بخش تر از پرداخت های نقدی است )
بی شک تفکر اصلاح طلبی ، ایران را برای همه ایرانیان می خواهد و به جمله معروف((همه ایران سرای من است))افتخار می کند . اما اکنون که کاروان دولت تدبیر و امید سفری به استان بوشهر خواهد داشت ، امید است مشکلات این استان محروم ، مظلوم و زرخیز به طور ویژه بررسی شده و درجهت رفع آن ها اقداماتی صورت گیرد .
جناب آقای رئیس جمهور! در حالیکه مردم استان بوشهر بر روی نفت و گاز زندگی می کنند و به قولی پایتخت انرژی کشور و انبار نفت و گاز جهان است و تاثیرات منفی پروژه های گازی بر زیست بوم این مردم مشهود است ؛ اما بیکاری در استان ما بیداد می کند ، خصوصا بیکاری قشر تحصیل کرده ، حیف نیست تحصیل کردگان که می توانند باری از دوش کشور بردارند بیکار باشند؟ مردم از گرانی و تورم به ستوه آمده اند ؛ اقشار کم درآمد را به زیر چتر حمایتی برده تا محتاج نان شب نباشند ، مردم انتظار دارند پروژه های عظیم نفت و گاز منطقه نقشی هم در رفاه زندگی مردم این استان داشته باشد نه فقط مضرات این پروژه ها نصیبشان شود .
جناب آقای رئیس جمهور ! در طول مسیر راه های مواصلاتی استان ؛ خصوصا راه های منتهی به بندر گناوه ، هر روز شاهد تلفات جاده ای هستیم ؛ بنابراین توسعه راه ها از ضروریات این استان می باشد ( از جمله اتمام پروژه جاده میشان – گناوه )
جناب آقای رئیس جمهور ! بندرگناوه از ظرفیت بسیار بالایی در اموری چون گردشگری ، تجارت و صنایع مرتبط با نفت و گاز برخوردار می باشد که قطعا کمک به رونق هر یک از این بخش ها می تواند مشکلاتی چون بیکاری جوانان و … را حل نماید .
جناب آقای رئیس جمهور ! احداث خط ریلی از خوزستان به بندرگناوه یکی از نیاز های اساسی مردم این منطقه بوده و می تواند علاوه بر رونق زندگی مردم این دیار ، به رشد اقتصاد ملی نیز کمک کند .
جناب آقای روحانی ! با توجه به گرانی و تورم سال های اخیر ، حقوق بگیران – خصوصا فرهنگیان عزیز – با سیلی صورتشان را سرخ نگه می دارند ، خیلی ها حقوق یک ماهه اشان خرج پانزده روزشان را نمی دهد چه رسد به … انتظار این است که در حقوق کارمندان یک بازنگری کلی صورت گیرد ؛ چرا که بی گمان پائین بودن حقوق کارمندان در حدی که امرار معاش روزانه دچار مشکل باشند زمینه ساز فساد اداری گسترده تر از قبل خواهد شد .
جناب آقای رئیس جمهور ! همه می دانند هیچ وارثی آرزوی داشتن میراث به جا مانده از دولت آقای احمدی نژاد را نداشته و نخواهد داشت ؛ اما همان میراث بود که مسئولان نظام را به این نتیجه رساند که برای نجات کشور از بن بست ، راهی جز حضور همه سلیقه ها در صحنه وجود ندارد؛ و باید به رای مردم اعتماد کرد . (گرچه باز هم در این زمینه از طرف حکومت خست به خرج داده و عده ای از بزرگان زیر تیغ عدم صلاحیت رفتند ) اکنون که دولت تدبیر و امید با حمایت اصلاح طلبان سکان هدایت کشتی در حال به گل نشسته ی کشور را در دست دارد ، امید است کارنامه ی دولت در آینده باعث سربلندی حامیان دولت شده و مشکلات مردم ایران ، که بدون شک شایسته بهترینند با تلاش های شما و دولتمردانتان یکی یکی یرطرف شده و شاهد پایان این دوره ی فترت باشیم . و لبخند رضایت بر لب مردم ایران نقش بسته تا کور شود آنان که نمی توانند و نمی خواهند پیشرفت این مرز پر گهر را ببینند .
حسن احمدی
دبیر حزب اعتماد ملی گناوه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر