شما اینجا هستید

اخبار » گفتگو با احمد بایستی پیشکسوت فوتبال
گروه : اخبار , گفتگو , ویژه

گفتگو از اسماعیل کشتکار

دلیل افت فوتبال بوشهر مدیریت غلط است

-بیوگرافی لطفاً؟ احمد بایستی، متولد ۱۳۳۴ گناوه و دارای شغل آزاد هستم.

– فوتبال را از کجا و از چه سالی شروع کردید ؟ از زمین های خاکی و از سیزده سالگی در تیم محلاتی نبرد و در شانزده سالگی هم بازیهای خود را در تیم پرسپولیس گناوه آغاز کردم.

– تفاوت فوتبال امروز با فوتبال دیروز؟ فوتبال امروز بیشتر روی اصول است و فوتبال دیروز از روی تعصب بود.

– چرا تعصب در فوتبال امروز کم شده است؟ چون بیشتر زندگی مردم تجملاتی شده، این قشر هم به تجملات روی آورده و تعصب ورزشی را تقریباً کنار گذاشته و بیشتر به مادیات روی آورده اند.

– اولین مربی شما چه کسی بود؟  آقایان حاج عبدالرحیم فریبرزی و حاج احمد رسولی.

– پست تخصصی شما در فوتبال؟ بیشتر در فوروارد و دفاع آخر.

– فوتبال الان را می پسندید یا فوتبال زمان خودتان را؟ فوتبال قدیم را بخاطر تعصب بازیکنان بیشتر دوست دارم.

– نقاط قوت و ضعف خودتان در زمان فوتبالی؟ فرارهای انفجاری که باعث آزار دفاع و به هم خوردن خط دفاعی تیم مقابل می شد و ضعف هم بازی با سر.

– بهترین بازیکنی که در مقابل خودتان دیدید؟ آقای محمود ابراهیم زاده و رضا معینی از تیم تابان بوشهر و برزو نظرپور از تیم گچساران.

– الگوی ورزشی شما؟ همایون بهزادی بهترین الگوی من بود.

– بهترین سال ورزشی شما؟ سال ۵۵ تا ۵۸ در پرسپولیس گناوه.

– چرا پیشکسوتانی چون شما صحنه را ترک کرده اید؟ چون نسل جوان افکار ما را نمی پسندند یا بهتر بگویم که حرف ما را نمی فهمند.

– فکر نمی کنید عدم حضور شماها باعث ضربه خوردن به فوتبال می شود؟ زیاد نه، چون جوانان با علاقه ای در اطراف تیم هستند که جای ما را پر کرده اند.

– بهترین بازی خودتان را به یاد دارید؟ بله، بازی در مقابل تیم دبیرستان سعادت بوشهر با تیم دبیرستان دانش گناوه. این بازی به نفع تیم دبیرستان دانش گناوه با نتیجه (۰ – ۱) به پایان رسید. گل پیروزی را من زدم که در پایان بازی خود را روی دست مردم دیدم.

– نقش اخلاق در ورزش چقدر تأثیرگذار است؟ بسیار زیاد، زیرا مردم بازیکنان با اخلاق را بیشتر دوست دارند.

– شما در زمینه ورزشی مشوقی هم داشتید؟ بله، یکی از دوستانم به نام آقای امان اله امیری.

– آیا شما این را قبول دارید که فوتبال استان دچار افت شده است؟ بله، متأسفانه ما همه شاهد آن هستیم.

– برای بهبود فوتبال چه پیشنهادی دارید؟ در مدارس به ورزش فوتبال بیشتر بها بدهند و تیم ها بیشتر روی جوانان و نوجوانان کار کنند و زیرمساحتها هم افزایش پیدا کند.

– به غیر از ورزش به چه چیزی علاقمند هستید؟ به موسیقی اصیل ایرانی.

– پدر فوتبال استان را چه کسی می دانید؟ مرحوم عبدالمحمد زنگویی.

– از اینکه در ورزش ها فوتبال را انتخاب کردید پشیمان نیستید؟ خیر، واقعاً فوتبال را دوست دارم.

– یک خاطره تلخ و شیرین لطفاً؟ خاطرات زیاد است. یکی از خاطرات تلخ این است که وقتی تیم پرسپولیس برای انجام بازی( با ماشین پیکاپ) عازم برازجان بودیم، ماشین در راه واژگون شد و یکی از فوتبالیستها از ناحیه چشم زخمی شد و بقیه هم زخم سطحی برداشتند و خاطره شیرین این است که تیم پرسپولیس از لیگ استان به لیگ دسته سه کشوری راه یافت.( در آن موقع سرپرست تیم پرسپولیس بودم).

– بازی کدام تیم های داخلی و خارجی را می پسندید؟ داخلی بازی سپاهان و خارجی بازی بارسلونا.

– اگر به چندین سال قبل برگردید چه چیزی را در زندگیتان تغییر می دهید؟ ادامه دادن به تحصیل.

– آیا نسل جوان ما نمی توانند جایگزین خوبی برای نسل گذشته باشند؟ اگر بخواهند بله می توانند، جوانان علاقمندی هستند که به علم روز هم مسلطند.

– آیا با اعتصاب داوران استان موافقید؟ بله، واقعاً حقشان خورده شده است. شما نگاه کنید در استان کهگیلویه و بویراحمد چند داور و ناظر وجود دارد و این بخاطر نفوذی است که در فدراسیون دارند.

– آخرین بازی که در استادیوم دیدید؟ پرسپولیس گناوه و سپاهان اصفهان.

– چرا شاهین به این حال و روز افتاده است؟ بخاطر این است که مدیران این تیم با عجله تصمیم گیری کردند.

– به نظر شما چرا مدیران شاهین به جوانان بوشهری فرصت خوبی ندادند؟ آخر نمی شود یک مرتبه یک بازیکن جوان را در تیم بزرگسال آورد. باید به قول معروف اول آبدیده شود اگر در تیمی دیده ایم این کار شده باشد آن بازیکن فصلی بوده و در یک مدت کوتاه ناپدید می شود.

– اگر شاهین زودتر از این به کامیاب می رسید حال روز و شاهین بهتر از الان نبود؟ خیر، چونکه مسئولین تیم قبلاً بازیکنان را با میل خود گرفته بودند و نظر آقای کامیاب دخالتی نداشت.

– چه چیزی باعث شد که مسئولین شاهین به بومی ها اعتماد نکنند؟ برای اینکه در تهران تیم را بسته اند و هر مربی بازیکنانی دارد که با خود به این طرف و آن طرف می برد و به بومیان اعتمادی ندارند.

– شاهین در سه سال حضور در لیگ همیشه برای فرار از سقوط می جنگید چرا ما نباید برای گرفتن سهمیه بجنگیم و هیچ وقت فکری برای این کار نشد، نظر شما چیست؟ مدیریت غلط و عدم آشنایی و توجه نکردن به نظرات دیگران.

– چه آینده ای را برای فوتبال استان پیش بینی می کنید؟ با افتادن تیم شاهین و نرفتن ایرانجوان به لیگ برتر می توان گفت استان نفس راحتی کشید و واگر مسئولین هزینه هایی را که صرف این دو تیم کرده اند را به تیم هایی چون پرسپولیس گناوه، پرسپولیس برازجان، کارگر بنه گز، گاز جم و نادری بوشهر و بقیه اختصاص بدهند فوتبال استان آینده خوبی در پیش خواهد داشت.

– عملکرد هیأت فوتبال استان را چگونه ارزیابی می کنید؟ یادم می آید وقتی آقای دوانی هیأت فوتبال استان را به دست گرفت اکثراً می گفتند کارش نیست ولی با پشتکاری که داشت تقریباً هیأت فوتبال را به جایگاه خود رساند و نظم خاصی به فوتبال استان داد.

– حرف آخر؟ با تشکر از آقای کشتکار و مدیر مسئول هفته نامه ی صدای بندر و دست اندرکاران.

– نظرتان را در مورد این کلمات بگویید؟

مستطیل سبز: میدان اخلاق و مبارزه.

هوادار: عاشق.

مکتب شاهین: اخلاق، درس، ورزش.

پرسپولیس گناوه: جوانی ام در آن گذشت.

بهمنیار بشخور: دوست قدیمی و عاشق سینه چاک پرسپولیس.

تبانی: هی.

کیخسرو نصرتی: همبازی دیروز.

حاج نادر جعفری: کاپلوی پرسپولیس.

صدای بندر: معرف بازیکنان قدیمی.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر