شما اینجا هستید

اخبار » بزرگترین سایت تجاری متمرکز ایران در گناوه / گناوه چگونه این جایگاه را به دست آورد؟

صدای بندر؛محمد مظفری،همراهی رحمت الهی با نوروز و تعطیلات عید بزرگ ایرانیان،اشتیاق مردم را برای سفر بیشتر کرده است. این را می توان در گوشه گوشه شهرها و روستا های ایران دید.
در یکی از جنوبی ترین مرزهای خشکی ایران و در کنار دریای بزرگ پارس بندر تجاری گناوه امسال نیز مثل هر سال میزبان حضور میلیونی گردشگران نوروزی است. اما امسال حضور گردشگران انقدر وسیع است که چشم همه را گرفته الا چشم صدا و سیما را و البته ایضا چشم بعضی از دوستان مسئول در مرکز استان را!
گناوه را می توان به حق به عنوان بزرگترین سایت متمرکز تجاری ایران معرفی نمود چون وجود صدها مجتمع وپاساژ تجاری در کنار هم بصورت چسبیده به هم و تو در تو و هم مجزا وسعت بسیاری زیادی از بندر تجاری گناوه را حد فاصل بین اسکله های تجاری ، مسافری و ماهیگیری گناوه، گمرک،اداره بندر، محله نوروزآباد محلات سرخور و شمال تا کوی شهید مطهری و کوی بسیجیان و خیابان ساحلی تا نقاط مرکزی شهر را تبدیل به بازاری بزرگ کرده که از ساعات اولیه صبح تا ۳ نیمه شب میزبان گردشگران است.
وفور اجناس مختلف با پایین ترین قیمت ممکن در بازار گناوه را می توان ناشی از استعداد تجاری مردم این دیار و همچنین انصاف بازرگانان، تجار و فروشندگان این دیار دانست.
امنیت حاکم براین بندر توریستی و گردشگری را می توان یکی دیگر از عوامل مهم در جذب گردشگر میلیونی در گناوه دانست. ضمن اینکه خونگرمی مثال زدنی و میهمان نوازی گناوه ای ها که شهره عام و خاص است هر گردشگری را که پای به گناوه می گذارد برای سالهای بعد هم میهمان خانه های بی تکلف و ساده گناوه ای می کند.
همت بلند مسئولین شهر گناوه را نیز میتوان این روزها و در پذیرایی از گردشگران دید. شاید پرزنگترین آنها عدم وصول ورودی از میهمانان برای استفاده از زیباترین ساحل جنوب ایران دانست، تا گردشگران با وسایل خود و درکمال آرامش چادرهای اقامتی خود را بدون هیچگونه وجه بر ساحل زیبای بندر توریستی گناوه برپا کنند.
پذیرایی از حدود دو میلیون گردشگر در شهر ۸۰ هزار نفری گناوه میسر نیست جز با ورود و کمک مردم به سیتم مدیریت خدمات نوروزی شهر و شاید مهمترین آنها در اختیار گذاشتن خانه های مردم به گردشگران است، به جرات می توان گفت: نیمی از خانه های مردم گناوه این روزها میزبان گردشگران نوروزی است.
همه اینها و خیلی از نکات نگفته دیگر موید مهم بودن این بندر تجاری در سیستم گردشگری کنونی کشور است. واین در حالیست که همه اتفاقات انجام شده بخصوص در حوزه سخت افزاری بدون کمترین دخالت دولت بوده است. یعنی توسعه تجارت و بازرگانی در این بندر و بنادر مجاور اگر چه با حمایت دولت بوده ولی ایجاد و توسعه بندر تجاری گناوه و ساخت مجتمع های بزرگ تجاری و حتی گردشگری در گناوه توسط حضور پررنگ مردم صورت گرفته است. حال و با توجه به همت بلند مردم گناوه برای تبدیل این بندر باستانی به یک بندر تجاری و توریستی و نظر به اهمیت صنعت توریسم در اقتصاد کشورها به نظر می رسد عدم وجود جدی و پررنگ مسئول ارشد استان و کشور به مساله توسعه گناوه، ضررهای جبران ناپذیری به اقتصاد منطقه وارد خواهد نمود.والبته خیانتی نابخشودنی است.
پس چشم به راه تصمیمات مهم دولتمردان برای حمایت از این بندر مهم تجاری و توریستی در سال ۱۳۹۴ می مانیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

خبر بندر | بندرگناوه، بندر دیلم، بوشهر